27/1/08

ΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣ ΧΡΗΣΙΝ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ


Πόσο μ αρέσει αυτός ο τίτλος!
Δεν έχω διαβάσει αυτό το βιβλίο, αλλά αν διδάχθηκε πράγματι στα Γυμνάσια το 1908, μπορώ να φανταστώ πόσο προηγμένη πολιτιστικά ηταν αυτή η χώρα πριν απο ένα αιώνα!
Σήμερα δεν χρειάζεται φαίνεται η διδασκαλία της Λογικής στην Ελλάδα, αφού δεν διδάσκεται στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
Δεν γνωρίζω το σκεπτικό της απόφασης των Υπεύθυνων(; ) Πολιτικών Ηγετών που έλαβαν αυτή την απόφαση.
Υποθέτω οτι η απόφαση βασίστηκε σ ενα σκεπτικό.
-μήπως το σκεπτικό βασίζόταν στην υπόθεση οτι αυτή η χώρα δεν χρειάζεται ανθρώπους που έχουν κριτική σκέψη;
-μήπως το σκεπτικό βασίζόταν στην υπόθεση οτι μέχρι τότε η διδασκαλία της Λογικής δεν είχε αποδώσει τα αναμενόμενα;
Σε κάθε περίπτωση,τι τραγικό αίσθημα να νοιώθεις οτι η Χώρα αυτή ηταν προηγμένη πολιτιστικά πριν απο ενα αιώνα, ενώ σήμερα είναι ενας διανοητικός παρίας!Είναι σαν ενας μορφωμένος άνθρωπος με παιδεία, να φαιρνει στον κόσμο ενα παιδί και να το αφήνει αγράμματο!
Είναι δυνατόν; Κι όμως φαίνεται, οτι σε επίπεδο κοινωνίας(τουλάχιστον της ελληνικής ), είναι δυνατόν!
Πρέπει οπωσδήποτε να ανακαλύψω τον μηχανισμό μέσω του οποίου ο πολιτισμός σε επίπεδο κοινωνίας, δεν παράγει υπο συγκεκριμμένες συνθήκες, υψηλότερο επίπεδο πολιτισμού όπως απαιτεί η λογική πορεία των πραγμάτων.
Πώς μπορεί να έγινε αυτό; Με ενα βίαιο γεγονός (σεισμός, κατακλυσμός, στρατιωτική εισβολη,......) που κατέστρεψε τον τότε υφιστάμενο πολιτισμό, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συνεχιστεί η πορεία προς τα εμπρός;Με τυχαία και απανωτά γεγονότα ;Με εσκεμμένο τρόπο;
Οσο το σκέφτομαι τόσο με προβληματίζει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails