30/4/10

H EΥΡΩΠΑΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ - 23/4/2010

EUROPARLTV- "Η Συνθήκη της Λισαβόνας έθεσε τις βάσεις για τη δημιουργία της διπλωματικής υπηρεσίας της ΕΕ, γνωστή ως η Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης. Συζητάμε την οργάνωση και τις αρμοδιότητες του νέου αυτού διπλωματικού σώματος με τον Nikulás Hannigan από την αποστολή της Ισλανδίας στην ΕΕ και τον ευρωβουλευτή Alexander Graf Lambsdorff, μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων."

ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ - ΑΠΟΤΥΧΙΑ Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ - 29/4/2010

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_29/04/2010_335127

ΤΡΙΣΕ - "ΣΤΗΡΙΞΗ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΘΡΗΝΗΣΟΥΜΕ ΚΙ΄ΑΛΛΟΥΣ " - 29/4/2010










http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_29/04/2010_335158

ΒΕΡΧΟΦΣΤΑΤ - "ΑΜΕΣΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΤΕΙ Η ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ - 29/4/2010

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_29/04/2010_335207

ΡΑΣΜΟΥΣΕΝ - "ΣΕΙΡΑ ΚΑΚΩΝ ΧΕΙΡΙΣΜΩΝ Η ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ" - 29/4/2010

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_29/04/2010_335211

ΑΛΜΟΥΝΙΑ - "Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΕΠΙΑΣΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ" - 29/4/2010

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_29/04/2010_335148

29/4/10

"ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΠΕΜΦΕΙ, Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ" - 25/4/2010

http://www.monde-diplomatique.gr/spip.php?article280

"TO ΕΥΡΩ ΦΤΑΙΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ" - 28/4/2010











Δεν συμφωνώ με τον τίτλο του άρθρου, αλλά οι απόψεις που εκφράζονται έχουν ενδιαφέρον.
Αλλωστε, δεν μπορούμε πλέον να μιλήσουμε γιά οικονομική κρίση στην Ελλάδα.Πρόκειται γιά κατάρρευση.Και η κατάρρευση προέκυψε από συντονισμένη δράση του πολιτικού, του οικονομικού, του συνδικαλιστικού και του δημοσιογραφικού κατεστημένου της χώρας.

Το κατεστημένο λεηλάτησε την χώρα με συστηματικό τρόπο επί τριάντα ολόκληρα χρόνια, αφού πρώτα δημιούργησε τις προυποθέσεις γιά την απόλυτη ανομία στην χώρα.Δημιούργησε δηλαδή εκ των προτέρων τις προυποθέσεις γιά την μή τιμωρία της λεηλασίας στην οποία θα προέβαινε.

Πλέον έφθασε η ώρα του λογαριασμού που προέκυψε από την λεηλασία.Και τον λογαριασμό, καλείται να πληρώσει ο μισθωτός.Αυτός δηλαδή που ζημιώθηκε από την λεηλασία.Ετσι, θα υποστεί γιά δεύτερη φορά μιά λεηλασία, λόγω της αρχικής λεηλασίας του κατεστημένου.

Το κατεστημένο, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα.Κάλυψε τα νότα του από την αρχή.Δεν έχει τύψεις.Προστατευμένο από τον νόμο, και παντοδύναμο, συνεχίζει ακόμα και σήμερα την υπεράσπιση των κεκτημένων του, ενάντια στο κοινωνικό σύνολο.Τις τελευταίες δύο ημέρες γιά παράδειγμα, το συνδικαλιστικό κατεστημένο, με την πλήρη κάλυψη του πολιτικού κατεστημένου με το οποίο βρίσκεται σε απόλυτη συνεργασία, κράτησε όμηρους εκατοντάδες αθώους τουρίστες, και ανέλαβε τον κίνδυνο να χαθούν 400 θέσεις εργασίας άλλων εργαζομένων, προκειμένου να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του.Δεν μιλάμε βέβαια γιά την εικόνα της χώρας η οποία έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από τις ενέργειες τους.

Το κατεστημένο, κυρίως το πολιτικό και το δημοσιογραφικό, είναι αυτό που οδήγησε την χώρα στην σημερινή κατάρρευση.
Και πρέπει, πάσει θυσία να τιμωρηθεί.Η μή αναδρομικότητα των νόμων είναι σχετική όταν έχουμε να κάνουμε με μιά τόσο μεγάλη εθνική καταστροφή.Πρέπει να κηρυχθεί η χώρα σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης, και να πιάσουν δουλειά άμεσα εκατοντάδες στρατοδικεία γιά να αποδοθεί δικαιοσύνη.Πρέπει να κοπούν οι δαπάνες του δημοσίου παντού, αλλά αξίζει τον κόπο να προβλεφθεί ειδικό κονδύλι γιά δημιουργία νέων φυλακών.Οι άνθρωποι που υπηρέτησαν το κατεστημένο πρέπει να πάνε το γρηγορότερο δυνατόν σε κελλιά.Και είναι χιλιάδες στην χώρα.Είναι ο μόνος τρόπος γιά να αποδοθεί δικαιοσύνη, να σταματήσει η ανομία, και να παύσει η αλαζωνία τους.

Ακολουθεί το άρθρο

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5514056,00.html

28/4/10

DER SPIEGEL - " Η ΜΕΡΚΕΛ ΦΤΑΙΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ" - 27/4/2010

 Το άρθρο που ακολουθεί(και όχι ο τίτλος του), αποτυπώνει κατά την γνώμη μου την σημερινή πραγματικότητα.
Η χώρα μας έχει καταρρεύσει πλέον, και γι΄αυτό, οι υπεύθυνοι είναι
α/ η παρακμιακή πορεία που ακολούθησε το ελληνικό πολιτικό κατεστημένο γιά 30 χρόνια.
β/η στάση της Γερμανίας που ήταν κοντόφθαλμη
γ/οι χειρισμοί της ελληνικής κυβέρνησης από τον οκτώμβριο 2009 εως σήμερα, που ήταν ερασιτεχνικοί.

Η κατάρρευση της χώρας μας θα έχει τις συνέπειες της για τον ελληνικό λαό, που λίγο πολύ τις ξέρουμε αν και δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα.Μείωση μισθών, απολύσεις στον δημίσιο τομέα, κλπ...

Η Γερμανική στάση όμως, πέρα από την συμβολή της στην ελληνική κατάρρευση, θα οδηγήσει και την ευρωζώνη σε κατάρρευση.Ηδη από σήμερα, φάνηκαν τα κερδοσκοπικά παιχνίδια εις βάρος της Πορτογαλίας και της Ιταλίας, τα οποία θα ενταθούν τις προσεχείς ημέρες.

Τελικά, διαπιστώνω ότι η έλλειψη μακρόπνοων συλλήψεων, δεν είναι ελληνικό φαινόμενο.Η διαπίστωση μου αυτή είναι λυπηρή, διότι αφορά τις μεγάλες χώρες της ευρωζώνης, που θα έπρεπε να ηγούνται της προσπάθειας γιά την ευρωπαική ολοκλήρωση.


http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_27/04/2010_334797

Η ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΑ ΔΙΕΘΝΗ ΜΜΕ - 27/4/2010

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=328375&ct=3&dt=27/04/2010

25/4/10

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΘΕΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ - 25/4/2010















   Ενδιαφέρον το άρθρο που ακολουθεί, γιά όποιον παρακολουθεί τις κοινωνικές ζυμώσεις.
Προσωπικά δεν συμφωνώ με τον όρο παραπλάνηση, διότι ο κάθε πολίτης, ακόμα και ο αγράμματος, έχει στην διάθεση του την κοινή λογική γιά να κρίνει.Αρα, δεν παραπλανήθηκε.Ηθελε να παραπλανηθεί.Πίστευε ότι τον βόλευε.

Οταν ο Σ. Μάνος δημιούργησε την Δράση, δεν είδα έστω και έναν πολίτη να διαφωνεί με τις απόψεις του.Κι΄όμως ελάχιστοι ψήφισαν την Δράση.Δεν νομίζω να υπάρχει Ελληνας που να μην γνωρίζει ότι η Δράση ζητούσε μεταξύ άλλων την μείωση των κρατικών δαπανών.Κι΄όμως δεν ψηφίστηκε από τους πολίτες.Το απίστευτο κι΄όμως αληθινό και βέρο ελληνικό , είναι ότι το κόμμα αυτό κατηγορήθηκε ότι δεν είχε καταθέσει κυβερνητικό πρόγραμμα!Δηλαδή μιά λίστα επιθυμιών όπως κάνουν τα άλλα πολιτικά κόμματα.Μιά λίστα επιθυμιών που δεν μπορεί φυσικά ποτέ να εφαρμοστεί και δεν εφαρμόστηκε ποτέ από κανένα πολιτικό κόμμα στην εξουσία, γιά τον απλούστατο λόγο, ότι άλλο είναι οι επιθυμίες κι΄άλλο πράγμα είναι η πραγματικότητα.
Κατά συνέπεια, τα περί παραπλάνησης δεν τα πιστεύω.

Προσωπικά, συμφωνώ με την άποψη του Π. Κονδύλη:

"Το λυπηρό παράδοξο σε ακρασφαλείς ιστορικές καταστάσεις συνοδευόμενες από διάχυτα παρακμιακά φαινόμενα, είναι ότι η στρατηγική σκέψη θολώνει τόσο περισσότερο όσο εντονότερα την χρειάζεται ένα έθνος.Οπως ο βαριά άρρωστος δεν αναρρωτιέται τι θα κάμει σε 10 χρόνια, αλλά άν θα βγάλει την νύχτα, έτσι ο ιστορικά ανίσχυρος χαρακτηρίζεται απο την έλλειψη μακρόπνοων συλλήψεων και την προσήλωση στα άμεσα δεδομένα.Η διαφορά σε όποιον χαροπαλεύει βιολογικά και σε όποιον αποσυντίθεται ιστορικά,είναι βέβαια ότι η προσήλωση του πρώτου στα άμεσα δεδομένα εμφανίζεται ως προσπάθεια υπέρβασης ενός πόνου, ενώ η προσήλωση του δεύτερου εμφανίζεται ως κοντόθωρη ευδαιμονική επιδίωξη" (Π. Κονδύλης -θεωρία του πολέμου -Σελ 383)

Kαι συνεχίζει ο Κονδύλης:

"Αν λάβουμε υπόψη μας μόνο όσα πράττονται και αφήσουμε εντελώς στην άκρη την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους οι πράττοντες(υποθέτω ότι ο Κονδύλης εδώ αναφέρεται τοσο στους πολίτες όσο και στους πολιτικούς), τότε φαίνεται να βρισκόμαστε σε συλλογική αναζήτηση της ιστορικής ευθανασίας, υπό τον όρο να σκηνοθετηθούν έτσι τα πράγματα ώστε κανείς να μήν έχει την άμεση ευθύνη, και επίσης υπό τον όρο να τεχνουργηθούν απροσχημάτηστες ανακουφιστικές εκλογικεύσεις (ελληνοκεντρικές η εξευρωπαιστικές αδιάφορο ).Τις τραγωδίες η τις κωμωδίες που μπορούν να περιγράψουν με τις αρμόζουσες αποχρώσεις αυτήν την ιδιαίτερα κοινωνική και ψυχολογική κατάσταση θα τις γράψουν ίσως άλλοι.Εμένα μου έρχεται στον νού η τετριμμένη αλλά πάντοτε ευθύβολη θυμοσοφία : όπως στρώνει καθένας, έτσι και κοιμάται.(θεωρία του Πολέμου σελίδα 411)"

O Π. Κονδύλης δεν είναι πιά σ΄αυτό τον κόσμο γιά να γράψει γιά την σημερινή ελληνική τραγωδία, την οποία είχε φυσικά προβλέψει ως αναπόφευκτη  πρίν από 12 χρόνια.

Προσωπικά, πιστεύω ότι στο συλλογικό υποσυνείδητο των Ελλήνων(πολιτικών και πολιτών ), η Ελλάδα  βιώνει το τελικό στάδιο της ιστορικής της αποσύνθεσης.Ολοι την "κάνουν" 'οπως τα ποντίκια σε ναυάγιο, και ο καθένας προσπαθεί απλά να μήν κατηγορηθεί ότι συμμετείχε με τις ενέργειες του, στον αφανισμό του έθνους, ενώ όλοι συμμετέχουν.Μόνο έτσι μπορώ να εξηγήσω την δήθεν "παραπλάνηση".

Ακολουθεί το άρθρο

http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=155235

ΑΛΕΚΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ - "ΟΝΟΜΑΣΑΜΕ ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΡΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε..Η ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΘΕΝΟΣ.ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΑΚΩΝ ΑΡΚΕΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΡΑΣΟΣ" - 25/4/2010


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
  http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artId=328042&dt=25/04/2010 

                                                                                                                                             

TIMOΘΙ ΓΚΑΡΤΟΝ ΑΣ - "ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ" - Ο ΒΡΕΤΑΝΝΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. - 25/4/2010




















http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=327859&dt=25/04/2010

Η ΚΑΛΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ - 25/4/2010

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_25/04/2010_398873

24/4/10

EKKΛΗΣΗ ΤΗΣ "ΟΥΜΑΝΙΤΕ" ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ - 24/4/2010

          
       http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=538668                                                                                                                                                                                                                                                                         

HMEΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΒΙΩΝΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ - 23/4/2010

Η Ελλάδα ζεί τις τελευταίες μέρες της τριακονταετούς παρακμιακής της πορείας.Η παρακμή τελειώνει.
Το πάρτι τελειώνει, διότι τα σπρέντς έφτασαν τις 560 μονάδες βάσης.Που σημαίνει ότι η χώρα δεν μπορεί πιά να δανειστεί.Χωρίς δανεικά διαθέσιμα, οι πολιτικοί ηγέτες τις χώρας, υποχρεώνονται να βάλουν ένα άδοξο τέλος στο πάρτι που στήσανε.Το τραγικό γιά τους πολιτικούς ηγέτες μας, είναι ότι αλλιώς τα υπολογίζανε κι΄αλλιώς τους βγήκε το παιχνίδι.Ως ανεύθυνα άτομα,είχαν στήσει μιά καλοφτιαγμένη παγίδα στην νέα γενιά, ώστε να πληρώσει αυτή τον λογαριασμό στο μέλλον.Κάθε φορά που δεν τους έβγαιναν τα νούμερα, τα αλλοιώνανε, ώστε να συνεχιστεί το πάρτι.Η διεθνής οικονομική κρίση όμως τους χάλασε τα σχέδια, και όλοι είδαν την γυμνή αλήθεια.Ιδίως οι πιστωτές της χώρας.Ετσι, ήρθε ο λογαριασμός στους πολιτικούς ηγέτες μας, ώστε να τον μετακυλίσουν στην πελατεία τους άμεσα!Οι πολιτικοί μας ηγέτες έπαθαν σόκ.Τους ήρθε ψυχρολουσία.Εδώ και έξι μήνες το φυσάνε και δεν κρυώνει.Δεν ξέρουν τι να κάνουν.Τα γεγονότα εξελίσσονται με μεγάλη ταχύτητα και τα οικονομικά δεδομένα είναι σύνθετα.Οι πολιτικοί μας ηγέτες δεν έχουν κάνει σενάρια.Δεν ξέρουν να χειριστούν τόσο σοβαρά θέματα υπό διεθνή πίεση.Δεν γνωρίζουν πώς λειτουργούν οι αγορές.Κάνουν σοβαρά λάθη, με αποτέλεσμα, η κρίση να γίνεται εντονότερη.Μέχρι την στιγμή που η χώρα δεν μπορεί πλέον να δανειστεί καθόλου.Και οι πολιτικοί μας ηγέτες υποχρεώνονται πλέον να μετακυλίσουν τον λογαριασμό στην πελατεία τους.

Ερχεται ο λογαριασμός, ο οποίος είναι πολύ βαρύς.Ασήκωτος γιά τα σημερινά οικονομικά δεδομένα της χώρας.Οποια μέτρα κι΄αν ληφθούν σήμερα, η χώρα θα δημιουργήσει τα επόμενα τρία χρόνια, νέο έλλειμμα-χρέος της τάξης των 40 δις ευρώ περίπου.Το ποσό αυτό, θα προκύψει από την διαφορά μεταξύ εσόδων και εξόδων του κράτους τα επόμενα τρία χρόνια.Επιπλέον από το νέο έλλειμμα, το ελληνικό δημόσιο θα χρειαστεί περίπου 100 δις ευρώ γιά τα επόμενα δύο χρόνια γιά να αποπλήρώσει παλιά δάνεια.Με άλλα λόγια, μέχρι τα τέλη του 2011, η χώρα χρειάζεται δάνεια της τάξης των 130 δις ευρώ γιά να μην κηρύξει στάση πληρωμών, την στιγμή που δεν μπορεί πλέον να πάρει δάνεια!

Αν έχουμε υπόψη μας αυτή την πραγματικότητα, δεν νομίζω ότι πρέπει ν΄απορούμε που οι γερμανοί δεν επιθυμούν τον μηχανισμό διάσωσης.Το άρθρο αυτό, τα λέει όλα.Οι Γερμανοί, θεωρούν ότι η βοήθεια, δεν θα σώσει την Ελλάδα, ενώ την ίδια στιγμή θα καταστρέψει το ευρώ.

Δεν ξέρω τι θα συμβεί από εδώ και πέρα ως πρός την σωτηρία της χώρας.Τα μέτρα που θα ληφθούν, λίγο πολύ τα υποψιάζομαι.Ολα αυτά τα μέτρα όμως, δεν είμαι σίγουρος ότι μπορούν να σώσουν την χώρα.Αν είχαν ληφθεί το 2007 η το 2008, ίσως να είχει προκύψει σωτηρία. Αν δεν είχαν προκύψει τα λάθη τακτικής των ηγετών μας τους τελευταίους 12 μήνες, ίσως να είχε προκύψει σωτηρία.Σήμερα όμως, πιστεύω ότι η σωτηρία της χώρας, όποια μέτρα κι΄αν ληφθούν, ακόμα και με την υποστήριξη των χωρών της Ε.Ε και του ΔΝΤ,είναι δύσκολη.Δεν νομίζω να έχει προκύψει διαχρονικά πιό δύσκολη αποστολή γιά το ΔΝΤ, από την σημερινή διάσωση της Ελλάδας.

Η διάσωση της χώρας σήμερα αντιστοιχεί με ηράκλειο άθλο.Οχι οτι είναι αδύνατη έστω και τώρα, αλλά δυστυχώς οι προυποθέσεις διάσωσης, και κυρίως η έλλειψη πολιτικής ηγεσίας, δεν με κάνουν ιδιαίτερα αισιόδοξο ως πρός αυτό το ενδεχόμενο.Την ίδια στιγμή, γιά μιά αμφίβολη διάσωση, οδηγούμε την ευρωζώνη σε περιπέτειες, και χώρες ολόκληρες όπως η Γερμανία, οδηγούνται σε απίστευτες πολιτικές αντιπαραθέσεις μεταξύ πολιτικών κομμάτων γιά μερικά δίς ευρώ που πρέπει να δανείσουν η όχι  στην Ελλάδα, γιά μιά τελευταία προσπάθεια διάσωσης της.Κι΄αν τελικά αυτό το τελικό σχέδιο διάσωσης της χώρας δεν επιτύχει, θα οδηγηθεί η Ελλάδα εκτός της ευρωζώνης ούτως η άλλως.

Με βάση όλες αυτές τις αβεβαιότητες, προσωπικά πιστεύω, ότι η χώρα μας θα έπρεπε, σε συνεργασία με την Ε.Ε. και με διακριτικό τρόπο, να προετοιμάσει από τώρα την έξοδο της από την ΟΝΕ, γύρω στο 2012.

Ασχέτως του τί θα συμβεί τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια, αν τελικά η χώρα επιβιώσει από αυτή την κρίση, η ιστορία θα επισημάνει και θα καταγράψει ότι το 2009, σταμάτησε η παρακμιακή πορεία της χώρας που είχε αρχίσει το 1981.

22/4/10

H EYΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΑΡΟΝ ΜΠΟΟΥΛΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ - 22/4/2010

EUROPARLTV- "Όλα τα κράτη μέλη βρίσκονται επί του παρόντος σε ζήτηση για μετρητά, οπότε δεν είναι περίεργο το ότι οι διαπραγματεύσεις για τη σωτηρία της Ελλάδας από τη χρεοκοπία ήταν δύσκολες, λέει η Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομική και Νομισματικών Υποθέσεων του ΕΚ. Όμως, η Βρετανίδα Ευρωβουλευτής προσθέτει, το γεγονός ότι η συμφωνία τελικά έγινε είναι ένα καθησυχαστικό σημάδι ενότητας απέναντι στις αντιξοότητες."

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΑΓΚΑΗΣ - 22/4/2010

EUROPARLTV - "Τρεις κορυφαίοι δημοσιογράφοι στις Βρυξέλλες διαμελίζουν τις ειδήσεις από την Ευρώπη και το εξωτερικό. Με την ευρωζώνη, τέλος, έχοντας κάνει μια συγκεκριμένη πρόταση για τη σωτηρία της Ελλάδας από τη χρεοκοπία, οι επισκέπτες μας επικεντρώνονται στη στις αμφιβολίες, τα ερωτήματα και τους δισταγμούς που περιβάλλουν τη συμφωνία. Ακούμε, επίσης, την backstory στο Shanghai Expo 2010, όταν η εικόνα του μήνα προέρχεται από."

18/4/10

ΑΚΡΟΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ - 15/4/2010

EUROPARLTV - "Το ΕΚ προχώρησε σε ακροάσεις για την ελληνική κρίση με τον πρόεδρο της αμερικανικής τράπεζας Goldman Sachs ως βασικό ομιλητή. Το 'One World' ήρθε και στο Κοινοβούλιο ως τρία ντοκιμαντέρ για τα ανθρώπινα δικαιώματα από το τσέχικο φεστιβάλ και προβλήθηκαν υπό τηναιγίδα του Προέδρου Buzek."


ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ - 17/4/2010











http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5475803,00.html

MIMHΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ - Ο ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ - 16/4/2010

http://mimisandroulakis.blogspot.com/2010/04/1642010.html

15/4/10

"ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΜΙΑ ΧΩΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΛΛΑΔΑ" - 14/4/2010

Ακουσα απόψε στην τηλεόραση απόσπασμα από συνέντευξη του Ολι Ρέν.Δεν θυμάμαι ακριβώς τις λέξεις που χρησιμοποίησε, αλλά συγκράτησα τα εξής αν κατάλαβα καλά.
-τις μέρες αυτές, βιώνω με τους έλληνες φίλους μου, έντονα την ελληνική κρίση.Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη.Εύχομαι καμιά χώρα να μήν βιώσει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ελλάδα.

Ασχέτως αν αυτό ήταν το νόημα η όχι της συνέντευξης του Ολι Ρέν (έψαξα να βρώ το βίντεο στο ίντερνετ αλλά δεν το βρήκα),προσωπικά, εύχομαι πραγματικά καμιά χώρα να μην βρεθεί στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ελλάδα.Και πιστεύω ότι καμιά χώρα δεν θα βρεθεί σ΄αυτή την κατάσταση στο ορατό μέλλον, διότι καμιά χώρα δεν είχε τόσο ανεύθυνους πολιτικούς ηγέτες όσο η Ελλάδα , τα τελευταία 30 χρόνια.

Οσοι έλληνες ένοιωσαν μιά ανακούφιση την Κυριακή που μας πέρασε γιά το ευρωπαικό σχέδιο στήριξης, πρέπει να κατάλαβαν από σήμερα, ότι το σχέδιο αυτό δεν λύνει το πρόβλημα της χώρας.Πρώτον, διότι δεν υπάρχει ακόμα (βλέπε προηγούμενη ανάρτηση μου ).Δεύτερον, διότι ακόμα κι΄αν υπήρχε και μπορούσε να χρησιμοποιηθεί άμεσα, θα βοηθούσε την χώρα να μήν κηρύξει στάση πληρωμών γιά μερικούς μήνες.

Η ουσία είναι ότι οι πολιτικοί ηγέτες που διοίκησαν την χώρα τα τελευταία 30 χρόνια, την οδήγησαν στην χρεοκοπία.

Τι εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν από  εδώ και στο εξής γιά να αντιμετωπιστεί η χρεοκοπία;

Δεν υπάρχουν δυστυχώς και πολλές εναλλακτικές λύσεις από την στιγμή που η πολιτική ηγεσία δεν πήρε πρωτοβουλίες γιά την συσπείρωση των ελλήνων γύρω από αυτό το πρόβλημα.

- η πρώτη λύση είναι να χρησιμοποιήσει τον ευρωπαικό μηχανισμό όταν, και άν αυτός, ισχύσει.Η λύση αυτή, θα δώσει μιά ανάσα στην χώρα γιά μερικούς μήνες, ενώ θα δημιουργήσει τεραστια εχθρότητα πρός την χώρα από τους λαούς της Ευρώπης που θα υποχρεωθούν να βοηθήσουν τους "άσωτους".Στο τέλος όμως η χώρα θα χρεοκοπήσει, διότι το χρέος είναι τεράστιο, και η ελληνική οικονομία που θα βρίσκεται σε βαθιά ύφεση, δεν θα  αντέξει την αποπληρωμή του.
- η δεύτερη λύση είναι να μήν χρησιμοποιήσει τον μηχανισμό, και να οδηγηθεί η χώρα άμεσα σε στάση πληρωμών.Οντας μέλος της ευρωζώνης, η κατάσταση αυτή θα οδηγήσει σε κατάρρευση της ισοτιμίας του ευρώ, με ότι αυτό συνεπάγεται γιά τους υπόλοιπους λαούς της Ευρώπης οι οποίοι δεν φταίνε σε τίποτα γιά την ανευθυνότητα των ελλήνων πολιτικών ηγετών.Η λύση αυτή, θα οδηγήσει και σε μιά οικονομική απομόνωση της χώρας διεθνώς.
-η τρίτη λύση, είναι να μήν χρησιμοποιήσει η χώρα τον ευρωπαικό μηχανισμό, να οδηγηθεί σε στάση πληρωμών, να επαναφέρει την δραχμή, και να κάνει υποτίμηση της τάξης του 30%.Η λύση αυτή, δεν θα έχει περισσότερες συνέπειες γιά τους έλληνες από τις δύο προηγούμενες λύσεις, ενώ θα απαλλάξει τους ευρωπαίους από το ελληνικό πρόβλημα.

Υπό αυτές τις συνθήκες, αν και προσωπικά ήθελα η χώρα να παραμείνει στην ζώνη του ευρώ, πρέπει να ομολογήσω ότι η έξοδος της χώρας από το ευρώ, μου φαίνεται ως η μόνη διέξοδος.

10/4/10

"Η ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΤΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ" - 10/4/2010




"Η γενικότερη εκτίμηση είναι πώς η Ελλάδα δεν μπορεί ν΄αποφύγει την χρεοκοπία"



Η κρίση που βιώνουμε σήμερα  ως αποτέλεσμα της ελληνικής παρακμιακής πορείας 1981-2009, είναι το "εύκολο πρόβλημα" της χώρας όπως έχω γράψει πολλές φορές σ΄αυτό το ιστολόγιο.
Είναι "εύκολο" σε σχέση με το "δύσκολο" και κύριο, που δεν είναι άλλο από το "ιστορικό" πρόβλημα.Το"ιστορικό" πρόβλημα της χώρας το οποίο κυρίως με απασχολεί, γιά όσους δεν παρακολουθούν αυτό το ιστολόγιο, έχει να κάνει με το γεγονός ότι το γεωπολιτικό δυναμικό της χώρας,  συρρικνώνεται συνεχώς τα τελευταία 90 χρόνια, και αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, η Ελλάδα θα οδηγηθεί σε αφανισμό.Στο θέμα αυτό, έχω αφιερώσει πολλές αναρτήσεις σ΄αυτό το ιστολόγιο, αλλά γιά όποιον ενδιαφέρεται, συνιστώ κυρίως να διαβάσει το κείμενο του Π. Κονδύλη που ακολουθεί.

http://internationalaffairs1.wordpress.com/2009/10/18/%CE%B3%CE%B5%CF%89%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%83-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%83-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%B5/

 Μιά όμως που η επικαιρότητα των τελευταίων 6 μηνών έχει να κάνει κυρίως με το "εύκολο" πρόβλημα της χώρας, ασχολήθηκα αρκετά μ΄αυτό τον τελευταίο καιρό, όπως άλλωστε είχα ασχοληθεί και παλιότερα σ΄αυτό το ιστολόγιο, όταν δηλαδή η κρίση του δημοσίου χρέους δεν απασχολούσε περίπου κανέναν σ΄αυτή την χώρα.
Είχα περιγράψει το πρόβλημα του δημοσίου χρέους από την έναρξη αυτού του ιστολογίου(αρχές του 2008) ως μιά φούσκα που αργά η γρήγορα θα σκάσει, με λυτρωτικές βέβαια συνέπειες μακροπρόθεσμα γιά την χώρα, αλλά με τραγικές άμεσες συνέπειες, κυρίως γιά τους νέους.
Είχα επίσης επισημάνει από την άνοιξη του 2008, ότι η διαφοροποίηση των επιτοκίων δανεισμού μεταξύ Γερμανίας, Ιταλίας και Ελλάδας, αν συνεχιζόταν, θα δημιουργούσε σύντομα πρόβλημα στο ευρώ.Πίστευα τότε, ότι αν αυτή η διαφοροποίηση αφορούσε την Ελλάδα σε σχέση με την Γερμανία, η Ελλάδα θα οδηγείτο στο ΔΝΤ χωρίς άλλη συνέπεια γιά το ευρώ λόγω του μικρού μεγέθους της οικονομίας της, ενώ αν αυτή η διαφοροποίηση αφορούσε μεγαλύτερη χώρα όπως π.χ. την Ιταλία σε σχέση με την Γερμανία, η ευρωζώνη θα οδηγείτο σε κατάρρευση.Στο σημείο αυτό, έκανα λάθος.Βλέπουμε σήμερα, ότι ακόμα και μιά μικρή χώρα όπως η Ελλάδα, μπορεί να δημιουργήσει πολύ σοβαρό πρόβλημα στο ευρώ.

Ολη αυτή την περίοδο, με την οποία ασχολούμαι με το "εύκολο" πρόβλημα της χώρας, το μυαλό μου κινείται συνεχώς μεταξύ τριών διαστάσεων
-πώς προκλήθηκε το πρόβλημα
-τι θα μπορούσε να γίνει γιά να αντιμετωπίσουμε έστω και τώρα το πρόβλημα
-τι θα γίνει στην πραγματικότητα από εδώ και πέρα, αν καταρρεύσει και τυπικά η χώρα.

Το πώς προκλήθηκε το πρόβλημα, λίγο πολύ, όλοι οι έλληνες σήμερα πιά, το γνωρίζουν.Οι πολιτικοί ηγέτες της χώρας τα τελευταία 30 χρόνια, αντί ν΄ασχοληθούν με το συμφέρον της χώρας, ασχολήθηκαν με το συμφέρον των ψηφοφόρων-πελατών τους.Οταν πλέον η κατασπατάληση των πόρων των ελλήνων φορολογουμένων δεν έφτανε γιά να εξυπηρετήσει την κομματική πελατεία,άρχισαν να δανείζονται εν ονόματι του ελληνικού δημοσίου ώστε να πληρώσουν τα κομματικά ρουσφέτια οι νέες γενιές.Αυτό, κράτησε επί 30 ολόκληρα χρόνια, και δανείστηκαν κατά μέσο όρο,10 δις ευρώ τον χρόνο επί 30 ολοκληρα χρόνια, επιπλέον από τους φόρους που εισέπρατταν.Το αποτέλεσμα σήμερα είναι το συσσωρευμένο δημόσιο χρέος των 300 δίς ευρώ, ένα τρομακτικό νούμερο γιά μιά τόσο μικρή χώρα.Οταν οι Ελληνες συνειδητοποιήσουν αυτό το γεγονός, το σημερινό πολιτικό σύστημα θα καταρρεύσει, και οι υπεύθυνοι γι΄αυτή την κατάσταση έλληνες πολιτικοί των τελευταίων 30 ετών, θα οδηγηθούν σε δίκη γιά εθνική προδοσία.

Το τί θα γίνει στην πραγματικότητα από εδώ και πέρα, περιγράφεται στο άρθρο που ακολουθεί.
Το τί θα γίνει, δεν έχει πρακτικά, ενδιαφέρον.Διότι δεν αλλάζει την πορεία των πραγμάτων.Ιδίως στην Ελλάδα.Ο Σημίτης γιά παράδειγμα, είχε προβλέψει από τον Δεκέμβριο του 2008, αυτό που συμβαίνει σήμερα στην χώρα.Είχα την ευκαιρία να το τονίσω σ΄αυτό το ιστολόγιο.Μήπως τον άκουσαν οι πολιτικοί υπεύθυνοι;Oχι βέβαια.Κι΄αυτό οφείλεται στο χαμηλό μορφωτικό επίπεδο των ελλήνων πολιτικών.Δεν είναι σε θέση να σκεφθούν σενάρια.Σκέφτονται και ενεργούν με βάση τις επιθυμίες τους και τις επιθυμίες των πελατών τους, και όχι με βάση την  πραγματικότητα.Γι΄ αυτό και δεν έχει ιδιαίτερη σημασία να περιγράψει κανείς το τί θα συμβεί από εδώ και στο εξής.Είτε το περιγράψει κανείς είτε όχι, ότι είναι να συμβεί στην Ελλάδα, θα συμβεί.
Το τί θα συμβεί από εδώ και στο εξής, έχει στην ουσία πρακτικό ενδιαφέρον μόνο γι΄αυτούς που έχουν διαθέσιμα χρήματα (καταθέσεις).Οι άνθρωποι αυτοί φοβούνται είτε ότι θα δεσμευτούν τα χρήματα τους, είτε ότι θα μετατραπούν σε δραχμές με μιά τραγική σχέση ανταλλαγής,αν η χώρα υποχρεωθεί να επιστρέψει στην δραχμή.Οι φόβοι αυτοί σήμερα, δεν έχουν καμμιά βάση.Δεν έχει ούτε κάν προβλεφθεί με ποιό τρόπο μπορεί να βγεί μιά χώρα από το ευρώ.Στην πραγματικότητα, πιό ρεαλιστικό μου φαίνεται σήμερα να καταρρεύσει το ευρώ και να επιστρέψουν όλες οι χώρες στα εθνικά τους νομίσματα, παρά να βγεί η χώρα μας από το ευρώ.Και πάντως, αν είναι να βγεί η χώρα μας από το ευρώ, αυτό δεν θα γίνει αύριο, αλλά σε μιά προοπτική δύο ετών.Κι΄όμως, ακόμα και ως πρός αυτό το σημείο, η κυβέρνηση μας δεν είναι σε θέση να καθυσηχάσει τους έλληνες πολίτες.

Το τί θα συμβεί στην πραγματικότητα από εδώ και πέρα, έχει  διανοητκό ενδιαφέρον. Το σίγουρο είναι ότι
-η χώρα θα βιώσει μιά μακρά περίοδο λιτότητας, τόσο δραματική που είναι δύσκολο ακόμα και να την φανταστούμε
-η κατάσταση αυτή θα έχει αντίκτυπο στα εθνικά συμφέροντα της χώρας
-οι πιστωτές που εμπιστεύτηκαν την χώρα, θα χάσουν, με τον ένα η άλλο τρόπο, ένα μέρος των
 χρημάτων τους.
-οι κερδοσκόποι θα κερδίσουν πολλά χρήματα.
-το ευρώ θα ταλαιπωρηθεί πολύ, και αν δεν αλλάξουν οι σημερινοί κανόνες, δεν θα μπορέσει να επιβιώσει γιά πολύ καιρό ακόμα.

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5449207,00.html


Μένει τώρα το θεωρητικό ερώτημα, "τι θα μπορούσε να είχε γίνει τε τελευταίο εξάμηνο  γιά να μήν φτάσουμε εδώ που φτάσαμε".

Στο ερώτημα αυτό, η δική μου απάντηση θα ήταν η εξής

1/έπρεπε να έχουμε πολιτικούς ηγέτες με όραμα, και δεν έχουμε.

2/αν είχαμε πολιτικούς ηγέτες, αυτοί θα είχαν δεί ότι η ανακοίνωση ελλείμματος 12,7% αντί του
   ορθού  9%, θα άνοιγε τους ασκούς του Αιόλου στην Ευρώπη.

3/μετά την ανακοίνωση του όποιου ελλείμματος, οι έλληνες πολιτικοί έπρεπε να σκεφτούν την
   δημιουργία ενός ελληνικού "ταμείου" 50 δις ευρώ γιά την υποστήριξη του ελληνικού δανεισμού 
   2010.Είχα αναφερθεί στο θέμα αυτό, σ΄αυτό το ιστολόγιο.
   Αν δεν χρειαζόμασταν να προσφύγουμε στις αγορές το 2010 γιά την κάλυψη των δανειακών
    αναγκών του δημοσίου,, δεν θα μας ενδιέφερε το spread.

4/το ελληνικό "ταμείο", αν είχε δημιουργηθεί, θα επέτρεπε στις αγορές να δούν ότι η χώρα δεν
   κινδυνεύει από στάση πληρωμών. Ετσι, η χώρα θα συνέχιζε απρόσκοπτα να δανείζεται από τις
   αγορές, και το ταμείο θα εχρησιμοποιείτο κυρίως γιά να αγοράζει ελληνικά ομόλογα από την
   δευτερογενή αγορά σε πολύ χαμηλές τιμές, ώστε να μειωθεί σταδιακά το ελληνικό χρέος.Σήμερα
   γιά παράδειγμα, οι επενδυτές που αγόρασαν τα 5δίς ελληνικά ομόλογα πρίν από 10 μέρες, χάνουν
   ήδη 9% επί του κεφαλαίου τους.Και γνωρίζουμε, ότι όλοι σήμερα θέλουν να ξεφορτωθούν τα
  ελληνικά ομόλογα που αγόρασαν, ακόμα και σε χαμηλή τιμή.
  Αν υποθέσουμε χονδρικά ότι τα ελληνικά ομόλογα έχασαν το 15% της αξίας τους, το
  προαναφερόμενο ταμείο θα αγόραζε με 50 δις κεφάλαιο,  ομόλογα ονομαστικής αξίας 57.5 δίς..Στην
  λήξη τους, θα  εισέπραττε 57,5 δίς από το δημόσιο σύν τους τόκους, θα κρατούσε τα 50 δίς σύν
  τους τόκους γιά τους έλληνες μετόχους που εισέφεραν το κεφάλαιο, και θα χάριζε στο δημόσιο τα
  7.5 δίς ευρώ.
  Το ελληνικό "Ταμείο" θα έδινε φερεγγυότητα στην χώρα, θα τις έδινε μιά χρονική ανάσα, και θα
  συνέβαλλε από χρόνο σε χρόνο, στη μείωση του χρέους.

5/τα μέτρα που ελήφθησαν έπρεπε να ληφθούν, αν και είναι άδικα.Η αδικία μπορεί να διορθωθεί
  σταδιακά.Αυτό που έχει σημασία, είναι να βαδίσουμε ολοταχώς πρός ένα ισορροπημένο αν όχι
  πλεονασματικό προυπολογισμό του κράτους, και όχι να θέτουμε ως στόχο ελλειμματικό
  προυπολογισμό της τάξης του 3% στα τέλη του 2012.Μπορεί αυτό που λέω να φαντάζει αδύνατο
  στους θεωρητικούς της οικονομίας και στους ξένους.Οποιος όμως γνωρίζει τις ελληνικές
  ιδιαιτερότητες, ξέρει ότι η σπατάλη στο δημόσιο βρίσκεται παντού, και σε απίστευτο βαθμό.Η
  περικοπή της σπατάλης, η πραγματική όμως, σε συνδυασμό με τα μέτρα που ελήφθησαν, και πολλά
  άλλα που πρέπει να ληφθούν, μπορεί να οδηγήσει σε πλεονασματικό προυπολογισμό εντός 18
  μηνών  από τώρα.Η χώρα βέβαια, θα οδηγηθεί σε ύφεση.Θα είναι όμως ελεγχόμενη, και όλοι θα
  γνωρίζουν εκ των προτέρων γιά ποιό λόγο γίνεται και πόσο θα κρατήσει.Ολοι θα μπορέσουν έτσι, να
  κάνουν τους λογαριασμούς τους και να προετοιμαστούν.

6/παράλληλα με τα προαναφερόμενα μέτρα, η κυβέρνηση έπρεπε από τώρα να χρησιμοποιήσει τα "κρυφά χαρτιά" της χώρας.Οι ξένοι που κρίνουν σήμερα το χάλι της χώρας, κρίνουν με τα δικά τους κριτήρια.Δεν μπορούν να φανταστούν ότι υπάρχει χώρα στο κόσμο, και μάλιστα στον ανεπτυγμένο, που δεν ξέρει πόσους δημοσίους υπαλλήλους έχει,που δεν ξέρει που σπαταλούνται τα χρήματα του προυπολογισμού,και που δεν ξέρει τι ακίνητη και κινητή περιουσία έχει.Σήμερα, το ελληνικό δημόσιο έχει μιά ακίνητη περιουσία που ξεπερνά τα 300 δίς ευρώ.Αν μιά ιδιωτική επιχείρηση είχε χρέος 300 δίς και περιουσία 300 δίς, δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι είναι χρεοκοπημένη.Αυτό όμως λέγεται γιά το ελληνικό δημόσιο, από άγνοια κυρίως.Αυτό που θα έπρεπε να κάνει άμεσα η κυβέρνηση, θα ήταν να ανακοινώσει από τώρα ότι πρόθεση της είναι, μέχρι να ισοσκελιστεί ο προυπολογισμός, δηλαδή εντός 18 μηνών, να διαχειριστεί αυτή την ακίνητη περιουσία με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώσει το δημόσιο έλλειμμα κατά 100 δίς ευρώ.Σε σχετική ανάρτηση μου στο παρελθόν, είχα προτείνει να ενοικιάσει το ελληνικό δημόσιο την ακίνητη του περιουσία γιά 60 χρόνια, έναντι 100 δις ευρώ.Με τον τρόπο αυτό, το δημόσιο θα είχε μιά απόδοση επί της ακίνητης περιουσίας του, της τάξης του 0,5% ετησίως γιά 60 χρόνια, πράγμα εύκολα εφικτό.

7/ο πρωθυπουργός, έπρεπε να καταθέσει τώρα ένα σχέδιο ριζικής οικονομικής ανασυγκρότησης της χώρας με στόχο να επανέλθει η χώρα σε ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης εντός 18 μηνών.Το σχέδιο αυτό, έπρεπε να είναι συγκεκριμμένο.Να αναφέρει δηλαδή σε ποιούς τομείς η χώρα θέλει να αναπτυχθεί, πόσες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν, τι επενδύσεις απαιτούνται και πού θα βρεθούν τα χρήματα,κλπ...Το σχέδιο αυτό, δεν θα είχε σχέση με τις σημερινές αηδίες τύπου επιδοτούμενες επενδύσεις με αναπτυξιακούς νόμους και ΕΣΠΑ,αλλά θα ανέλυε με μεγάλη λεπτομέρεια, μεγάλες επενδύσεις που θα άλλαζαν την δομή της χώρας, και με μειοψηφική και συστηματική συμμετοχή του κράτους.
Οι τομείς αυτοί θα έπρεπε να είναι
-η ενέργεια και η διασύνδεση ολόκληρου του Αιγαίου με το ηπειρωτικό δίκτυο διανομής ενέργειας.
-η αμυντική βιομηχανία
-η βιομηχανία τροφίμων
-η βιομηχανία που σχετίζεται με τις πρώτες ύλες της χώρας
-οι νέες τεχνολογίες
-η ριζική ανασυγκρότηση της γεωργικής παραγωγής με σκοπό την παραγωγή ανταγωνιστικών γεωργικών προιόντων με χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
-η ριζική ανασυγκρότηση του κλαδου του τουρισμού ώστε να γίνει και πάλι ανταγωνιστικός και σύγχρονος.
-η βιομηχανία που σχετίζεται με την δασοπυρόσβεση και γενικά την δασο-προστασία.
-η βιομηχανία ανακύκλωσης υλικών

Αυτά ως πρός το τί θα μπορούσε να είχε γίνει τον τελευταίο καιρό.

Ολ΄αυτά τώρα δεν έχουν πιά σημασία.Τα περιέγραψα περισσότερο για να δείξω την σημασία της ύπαρξης ηγεσίας γιά μιά χώρα.

Από την επόμενη εβδομάδα, ίσως και από σήμερα, η χώρα θα υποχρεωθεί να χρησιμοποιήσει τον ευρωπαικό μηχανισμό διάσωσης, με ότι αυτό συνεπάγεται γιά την χώρα.

"AMEΣΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ" - 10/4/2010











http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5453016,00.html

ΜΙΜΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ - Ο ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 9/4/2010

http://mimisandroulakis.blogspot.com/2010/04/9-2010.html

6/4/10

TELEGRAPH - IΣΧΥΡΟ ΠΛΗΓΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ - 5/4/2010

 Το άρθρο που ακολουθεί, θα΄πρεπε κανονικά να σημάνει συναγερμό γιά όλους τους έλληνες.Ο τίτλος βέβαια του άρθρου είναι λανθασμένος.Κανονικά, ο τίτλος έπρεπε να είναι "Ισχυρό πλήγμα γιά την ελληνική οικονομία η απόσυρση των καταθέσεων".Τα στοιχεία επίσης που αναφέρονται είναι παλιά.Μόνο την τελευταία ενδομάδα, οι ελληνικές τράπεζες έχασαν τρία δις καταθέσεις.

Γιά να σημάνει συναγερμός, έπρεπε ,τόσο αυτοί που αποσύρουν τις καθέσεις τους να κατανοήσουν την ζημιά που προκαλούν στη χώρα, όσο και αυτοί που σχολιάζουν  αδιάφορα το γεγονός, να κατανοήσουν την σημασία του.
Τίποτα απ΄αυτά, δεν συμβαίνει.
Νομίζω ότι δεν έχει νόημα να προσπαθήσω να εξηγήσω την καταλυτική συνέπεια γιά την επιβίωση της χώρας, της τυχόν συνέχισης της απόσυρσης των καταθέσεων από τις τράπεζες.Ακόμα όμως κι΄αν το έκανα, ακόμα κι΄αν ο κίνδυνος γινόταν κατανοητός, δεν θα άλλαζα τίποτα ως πρός την εξέλιξη των γεγονότων, διότι ειναι νομίζω πλέον πολύ αργά.

Είναι λυπηρό να βλέπει κανείς την σημερινή κατάντια της Ελλάδας.Μιά χώρα ακυβέρνητη εδώ και τριάντα χρόνια, και χιλιάδες υπηκόους της να προσπαθούν σήμερα να την "κάνουν " όπως τα ποντίκια την ώρα του ναυαγίου.Αν αυτοί οι υπήκοοι της, έπαιρναν τα χρήματα τους από τις τράπεζες και αποφάσιζαν και να μεταναστεύσουν σε άλλη χώρα, αυτό θα το καταλάβαινα.Αυτό που γίνεται σήμερα, δεν το καταλαβαίνω.Δεν το κατακρίνω, αλλά δεν το καταλαβαίνω.

Το ελληνικό πάρτι που κράτησε 30 ολόκληρα χρόνια, τελείωσε.
Γιά να είμαι πιό συγκεκριμμένος, τελειώνει σε λίγο.Διότι το φαγοπότι που είχε στηθεί επί 30 ολόκληρα χρόνια σε κάθε δημόσιο οργανισμό, δεν έχει ακόμα τελειώσει.Ακόμα τρώνε με τις κουτάλες στα νοσοκομεία, στους δήμους και αλλού.Και όταν μιά χώρα ζεί επί τριάντα ολόκληρα χρόνια, σ ένα  γενικευμένο καθεστώς ανομίας, δεν είναι εύκολο να σταματησουν τα πάρτι μέσα σε λίγους μήνες, όσους ελεγκτές κι΄αν βάλεις.Τα πάρτι θα σταματήσουν ολοκληρωτικά μόλις κοπούν τα χρήματα.

Το πάρτι τελείωσε η τελειώνει σύντομα. Η κρίση άρχισε.Οι περισσότεροι έλληνες δεν έχουν δυστυχώς κατανοήσει ακόμα τι περιμένει την χώρα.Είναι και λογικό αυτό, διότι αυτό που θα βιώσει η χώρα είναι πρωτόγνωρο γιά τα μεταπολεμικά δεδομένα παγκοσμίως.Αν και ασχολήθηκα πολύ με το θέμα, δεν θέλω να περιγράψω πώς θα εξελιχθούν τα γεγονότα από εδώ και πέρα.Δεν θέλω να ρίξω κι΄άλλη απαισιοδοξία προς τους συμπολίτες μου.Αλλωστε, δεν θα βοηθήσει και σε τίποτα.Ο μόνος εξ όσων γνωρίζω που πρόβλεψε με ακρίβεια τι θα συνέβαινε και τι θα ακολουθήσει, είναι ο Μ.Ανδρουλάκης.

Οταν ολοκληρωθεί η κρίση, και αν συνεχίσει να υπάρχει η Ελλάδα ως χώρα μετά από αυτή την κρίση, οι έλληνες θα καταλάβουν πολλά.Εδώ και έξι μήνες, βλέπουν την καθημερινότητα τους να καταρρέει, και δεν καταλαβαίνουν τι τους συμβαίνει.Το ίδιο συμβαίνει με τους ηγέτες μας.Τρώνε το ένα χαστούκι μετά το άλλο, έχουν σαστίσει, και δεν ξέρουν πιά από πού θα τους έρθει το επόμενο χαστούκι.

Οταν ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, οι έλληνες αλλά και οι ηγέτες μας, θα καταλάβουν
 α/ πρώτον, ότι μιά φούσκα δεν κρατά ποτέ αιώνια.Κάποια στιγμή η φούσκα σκάει.Οταν σκάει η φούσκα, οι συνέπειες είναι αλυσιδωτές, και συμπαρασύρει τα πάντα, την ίδια στιγμή.Ολα ξαφνικά ξεσκεπάζονται.Συμπαρασύρει και αυτούς που φταίνε και αυτούς που δεν φταίνε.Η ελληνική φούσκα θα συμπαρασύσει και τους μόνιμους προσκεκλημένους του ελληνικού πάρτι,και τους απλούς πολίτες που πλήρωναν κανονικά τους φόρους τους, και το ευρώ, και τα ξένα ασφαλιστικά ταμεία που αποφάσισαν κάποια στιγμή να επενδύσουν σε ελληνικά ομόλογα, και πολλούς άλλους.Συνθήματα του τύπου "να πληρώσουν την κρίση αυτοί που την δημιούργησαν" θα τους φαίνονται πλέον ανούσια, διότι τα βιώματα τους θα τους λένε ότι όλοι πληρώνουν τελικά την ανευθυνότητα.

β/ ότι η χώρα πρέπει να θωρακιστεί θεσμικά ώστε να μην ξαναδημιουργηθεί μιά νέα φούσκα

γ/ότι η χώρα βίωσε αυτό που βίωσε εξ ΄αιτίας των ιδεολογημάτων.Εξ ΄αιτίας δηλαδή της κατασκευασμένης από ανθρώπους, θεωρίας.Αλλο είναι να λαμβάνεις αποφάσεις γιά το μέλλον σου με βάση αυτά που πραγματικά βλέπεις γύρω σου ως ζωντανή ιστορία, και άλλο να λαμβάνεις αποφάσεις γιά το μέλλον σου μέ βάση τις επιθυμίες σου και τα πιστεύω σου.

Ολ΄αυτά όμως, δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία σήμερα.

http://www.capital.gr/news.asp?id=939414

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ - 5/4/2010











http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5435259,00.html

4/4/10

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ SILICON VALLEY -4/4/2010

Βρήκα ιδιαίτερα ενδιαφέρον το σημερινό τεύχος-αφιέρωμα (κοντά 100 σελίδων) της Καθημερινής γιά τους Ελληνες της Silicon Valley.
Eίναι εντυπωσιακός ο αριθμός των Ελλήνων που διαπρέπουν σ΄αυτό το παγκόσμιο κέντρο της καινοτομίας.Ακόμα πιό εντυπωσιακά είναι τα επιτεύγματα τους.
Αν υπήρχαν πολιτικοί ηγέτες σ΄αυτή την χώρα, με το ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτουμε, θα μπορούσε να αναστηθεί η χώρα σε λίγα μόλις χρόνια.Πιστεύω πραγματικά, ότι η χώρα μας θα μπορούσε σε λίγα μόλις χρόνια, να γίνει πρωτοπόρα στην καινοτομία .

Νοιώθω την ανάγκη να μοιραστώ μαζί σας κάποια αποσπάσματα από τις συνεντεύξεις των Ελλήνων της Silicon Valley

1/ Aδαμάντιος Νικολόπουλος (Πρόεδρος της ADN CAPITAL VENTURES) :

"Εμείς οι Ελληνες της Silicon Valley δεν ήρθαμε εδώ γιά να κάνουμε μετανάστευση, αλλά γιά να πάρουμε εφόδια, τα οποία πάντα ονειρευόμαστε να μεταφέρουμε στη χώρα μας"

"Δικτυώνομαι στην καρδιά της τεχνολογίας, μα το μυαλό μου είναι στην Ελλάδα"

2/ Αλέξης Παπαλεξόπουλος (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ECCO International Inc )

"Aνήκοντας στη γενιά του Πολυτεχνείου, από το οποίο αποφοίτησε, μεγαλωμένος στο Παγκράτι και άνθρωπος με ανεπτυγμένη πολιτική συνείδηση, ο Αλέξης Παπαλεξόπουλος εκφράζει με κάθε ευκαιρία την αγάπη του γιά την Ελλάδα και την επιθυμία του να παίξει ουσιαστικό ρόλο στην εξέλιξη της στο ενεργειακό πεδίο.-Τα προβλήματα στην Ελλάδα λέει, είναι αποτέλεσμα έλλειψης προγραμματισμού και πολιτικών εμπλοκών.Οταν συζητώ με τους αρμόδιους το ενεργειακό κομμάτι, μου λένε ότι είναι μέρος του γενικότερου προβλήματος που βιώνει η Ελλάδα.-
Για όσα έχει πετύχει στην καριέρα του αισθάνεται μεγάλη ικανοποίηση.Υπάρχει κι΄ένα "αλλά".Οπως λέει -"αφησα πίσω μου μιά μικρή χώρα που βαθιά αγαπώ και είναι η χώρα μου.Μπορεί να πέτυχα, μπορεί να...πηγαίνω συχνά στη Χαβάη, όπως το σχολίαζε ένας γνωστός μου, ...και τι έγινε;Για μένα μετράνε τα ελληνικά νησιά!Η ψυχική ανάγκη μου να συνδεθώ με την Ελλάδα μεγαλώνει όλο και πιό πολύ τα τελευταία χρόνια.Εφτασα σε ένα υψηλό σημείο της καριέρας μου, τι άλλο θα κάνω;Συναισθηματική πληρότητα θα μου δώσει η δυνατότητα προσφοράς μου στην Ελλάδα- "

Με τέτοιους Ελληνες μπορεί να αλλάξει η πορεία της χώρας.Με ανθρώπους που έχουν επιτύχει στην ζωή τους,που αγαπούν αυτή την χώρα και θέλουν να προσφέρουν ανιδιοτελώς.

Μακάρι να είχα το e-mail αυτών των ανθρώπων ώστε να επικοινωνήσω μαζί τους.Νομίζω ότι πρέπει πλέον κάτι να κάνουμε γι΄αυτή την χώρα η οποία βαδίζει με μαθηματική ακρίβεια πρός την καταστροφή.

Η "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ" ΚΑΙ "Ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΠΡΑΞΗΣ "(ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ Π.ΚΟΝΔΥΛΗ) - 4/4/2010

 Βρήκα κάπως πρωτόγονο  το άρθρο που ακολουθεί και το οποίο δημοσιεύτηκε στην The New York Times.H  μεθοδολογία της ανάλυσης διακρίνεται από την απόλυτη έλλειψη ιστορικής παιδείας.Ομως , η κατάληξη της ανάλυσης,  κάνει την άποψη συμπαθητική.Ο δημοσιογράφος, μετά από διάφορες προσπάθειες, καταφέρνει ν΄ανοίξει μιά ανοικτή πόρτα!Φυσικά, υτό που ονομάζουμε σήμερα Οικονομική Επιστήμη(στην πραγματικότητα δεν ήταν ποτέ επιστήμη, αλλά μιά τεχνική που χρησιμοποιεί επιστημονικές μεθόδους) δεν θα εξαφανιστεί.Ομως αυτή η τεχνική δεν μπόρεσε ποτέ στο παρελθόν ούτε και θα μπορέσει στο μέλλον, να προβλέψει με απόλυτη ακρίβεια την οικονομική πορεία μιάς οικονομίας.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_39_03/04/2010_396465

Οι λόγοι έχουν αναλυθεί εδώ και καιρό, από μεγάλους διανοούμενους, αρχής γενομένης από τον Μάρξ.
Ο Π. Κονδύλης έξήγησε και αυτός  τους λόγους, μεταξύ άλλων μέσω της συνέντευξης που έδωσε στον Marin Terpstra(1994), και η οποία παρουσιάστηκε σ΄αυτό το ιστολόγιο.Οταν αναφέρεται στην αναγκαία "διάρρηξη των επιστημών", δεν αναφέρεται ρητά στην Οικονομία, αλλά την συμπεριλαμβάνει κατά την γνώμη μου ( συμπεριλαμβάνει στην ουσία όλες τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες)

Ακολουθεί  ερώτηση του Marin Terpstra από την προαναφερθείσα συνέντευξη, και η απάντηση του Π. Κονδύλη.Το bold εντός του απαντητικού κειμένου του Κονδύλη έγινε από εμένα.

Ερώτηση του Marin Terpstra :Κύριε Κονδύλη, είσθε κατ΄αρχήν συγγραφέας μερικών εκτεταμένων μελετών πάνω σε σημαντικές επόψεις της δυτικής ιστορίας των ιδεών και της δυτικής σκέψης.Γράψατε γιά φιλοσόφους και γιά τους στοχασμούς τους, και επιμεληθήκατε δύο ανθολογίες με κείμενα φιλοσόφων.Ομως έχετε γράψει και ένα συστηματικό έργο, που εκθέτει τις βασικές φιλοσοφικές σας θέσεις.Επί πλέον, πρό παντός στα τελευταία χρόνια, πήρατε τον λόγο και σε πολιτικές συζητήσεις.Πώς θα χαρακτηρίζατε περισσότερο τον εαυτό σας :  ως ιστορικό, ως φιλόσοφο η ως πολιτικό στοχαστή; Και αν μπορείτε να ταυτίσετε τον εαυτό σας με καθέναν από αυτούς τους τρείς τύπους, πώς ξεπερνάτε τις αναπόφευκτες εντάσεις ανάμεσα σε τούτες τις επιστήμες;

Απάντηση Π. Κονδύλη :Το πώς χαρακτηρίζει κανείς τον εαυτό του η το πώς χαρακτηρίζεται από τους άλλους είναι δευτερεύον και συχνά τυχαίο.Πάνω απ΄όλα ενδιαφέρει το τί λέει και το αν έχει κάτι να πεί.Στα πλαίσια της επιστημονικής μου δραστηριότηταςείμαι ένας παρατηρητής των ανθρώπινων πραγμάτων, ένας αναλυτής της ανθρώπινης συμπεριφοράς μέσα σε συγκεκριμμένες καταστάσεις.

Ωστόσο δεν επιθυμώ να κατανοήσω και να παρουσιάσω την ανθρώπινη συμπεριφορά από τη σκοπιά "της" φιλοσοφίας, "της" πολιτικής,"της" κοινωνιολογίας, η "της" ιστορίας, αλλά ακριβώς το αντίστροφο : πρόθεση μου είναι να κάμω πρόδηλη την ενότητα των βασικών της δομών και την εσωτερική λογική της εκδίπλωσης της στους τομείς της φιλοσοφικής, πολιτικής,κοινωνικής και ιστορικής πράξης.Οταν οι άνθρωποι δραστηριοποιούνται φιλοσοφικά δεν συμπεριφέρονται διαφορετικά απ΄ότι όταν ενεργούν πολιτικά και κοινωνικά.Τί κάνουν δηλαδή;Λαμβάνουν μία θέση, η οποία συμφωνεί με τις θέσεις μερικών ανθρώπων και συνάμα στρέφεται εναντίον άλλων.Δεν υπάρχει άλλωστε λόγος γιά να υιοθετήσει  η να πρωτοδιατυπώσει κάποιος μιά θέση, αν δεν θεωρεί ορισμένες άλλες ως εσφαλμένες η βλαβερές.Απ΄αυτό,  καταλαβαίνουμε γιατί ποτέ δεν πρόκειται να εκπληρωθεί το όνειρο η η αξίωση ισχύος των (πλείστων) φιλοσόφων, οι οποίοι πιστεύουν ότι η "φιλοσοφία" ως προνομιούχα δραστηριότητα sui generis , θα μπορούσε να δείξει στον υπόλοιπο κόσμο την οδό της αρμονίας.Η δομή της φιλοσοφικής πράξης υπερφαλαγγίζει τις φιλοδοξίες όσων πράττουν ως φιλόσοφοι.Παρά τις διαβεβαιώσεις εκείνων οι οποίοι επιδιώκουν γιά τον εαυτό τους το μονοπώλιο της ερμηνείας και εγείρουν τη φωνή τους στο όνομα "της" φιλοσοφίας, δεν υπήρξε ίσαμε σήμερα ενιαία φιλοσοφία.Ηδη γι΄αυτόν τον λόγο δεν τίθεται ζήτημα πραγμάτωσης "της" φιλοσοφίας -και κάτι τέτοιο πρέπει να αναμένεται τόσο λιγότερο όσο περισσότερο οι φιλοσοφικές θεωρίες εμφανίζονται ως κανονιστικές επιταγές.Το ίδιο πεπρωμένο θα έχουν και πολιτικές η κοινωνικές θεωρίες, οι οποίες καθοδηγούνται από κανονιστικές αντιλήψεις και επιθυμίες.
Αν απεναντίας ξεκόψει κανείς απ΄αυτές τις τελευταίες και διπιστώσει τον ενιαίο χαρακτήρα της ανθρώπινης πράξης με την παραπάνω έννοια, τότε μπορεί να χρησιμοποιήσει μιάν ενιαία εννοιολογία και να διαρρήξει τα όρια μεταξύ των επιστημών, θεωρώντας τες κατά κάποιο τρόπο, όλες μαζι  εκ των έξω.Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται οι ίδιοι τεχνικοί όροι ανεξάρτητα από τον ιδιαίτερο τομέα, τον οποίο πραγματεύεσαι εκάστοτε.Επίσης δεν επιτρέπεται να αναμιγνύονται κατά βούληση και αρέσκεια τα πάντα με τα πάντα.Ο μεταμοντέρνος χυλός είναι ευκολοχώνευτος, όμως δεν αποτελεί θρεπτική τροφή.
Οταν περιγράφουμε την εκάστοτε συμπεριφορά, αναζητούμε και διερμηνεύουμε -γιά να μιλήσουμε με τον Μάξ Βέμπερ- το νόημα που συνδέει μαζί της το αντίστοιχο υποκείμενο, και ακριβώς αυτό το νόημα αρθρώνεται σε έννοιες, πρό παντός όταν πρόκειται γιά πράξη υπό μορφή θεωρίας.κινούμαστε έτσι ταυτόχρονα πάνω σε δύο επίπεδα, όμως αυτό δεν γεννά αναγκαστικά κάποιον φαύλο κύκλο.Ποιές έννοιες πρέπει τώρα, να χρησιμοποιηθούν στο περιγραφικό μεταεπίπεδο;Τούτο αποτελεί γιά μένα καθαρά ζήτημα τεχνικής σκοπιμότητας.Τις περίπλοκες ορολογίες που μοιάζουν με κινέζικα, τις έχω σε μικρή υπόληψη.Ομως από την άλλη μεριά, ακριβώς άν κάποιος επισκοπεί κάμποσες επιστήμες ταυτόχρονα και εργάζεται στον ιδιαίτερο τομέα τους,έχει την υποχρέωση να είναι καλά εξοικειωμένος με το ειδικό τους λεξιλόγιο.Η λογιστική της σύγχρονης διεξαγωγής πολέμου δεν περιγράφεται με τα εννοιολογικά εργαλεία της εγελιανής Λογικής, μολονότι αυτή έχει αξιώσεις καθολικότητας.Οι κεντρικές έννοιες του περιγραφικού μεταεπιπέδου, τις οποίες έχω αναλύσει στο βιβλίο μου Ισχύς και Απόφαση, κατά κανόνα είναι τέτοιες, ώστε συνηθίζονται λίγο-πολύ σ΄όλες τις sciences humaines και ευτυχώς δεν έχουν χάσει την επαφή τους με την ζωντανή γλωσσική χρήση.Βεβαίως, το περιγραφικό τους νόημα πρέπει να εξηγηθεί ιδιαίτερα, εφόσον μάλιστα , εξ ΄αιτίας της προιστορίας τους, έχουν ηθική-κανονιστική φόρτιση.
Μιά τελευταία παρατήρηση: όποιος αντιλαμβάνεται τις θεωρίες ως μορφές συμπεριφοράς δικαιούται πολύ λιγότερο από άλλους να λησμονεί τον τεχνητό-πλασματικό χαρακτήρα των εννοιών και των νοητικών κατασκευών.Ως άνθρωπος ωστόσο, δηλαδή ως πεπερασμένος νούς, δεν μπορεί να τον ξεπεράσει ολότελα,  όπως και δεν μπορεί να πηδήξει πάνω από τον ίσκιο του.Το μόνο που βοηθεί εδώ, είναι η πάντοτε άγρυπνη συνείδηση της πλασματικότητας, η αυστηρή διάκριση και η κατά το δυνατόν εναργής αντιδιαστολή του επιπέδου της ανάλυσης από το επίπεδο των πραγματικών διαδικασιών.
Φυσικά, γι΄αυτά τα πράγματα, δεν υπάρχουν συνταγές και μεθοδολογικές οδηγίες που θα μπορούσαν να εφαρμοσθούν και να γίνουν κοινό κτήμα ανεξάρτητα από την ατομική ποιότητα, δηλαδή την παιδεία, την εναισθητική ικανότητα και τον πλούτο συνειρμών του κάθε ερευνητή.

Μέτρο της επιτυχίας παραμένει το αποτέλεσμα.Και το αποτέλεσμα μετριέται με την απάντηση στο ερώτημα : πόσα και πόσο σημαντικά εμπειρικά φαινόμενα, πόση ζωντανή ιστορία κατάφερα να κάμω μ΄αυτόν τον τρόπο πιό κατανοητή ; Το ερώτημα τούτο μπορεί να ηχεί αφελές στα άκρως εκλεπτυσμένα αυτιά των σύγχρονων επιστημολόγων και μεθοδολόγων, όμως εγώ θα προτιμούσα να κρατηθώ σε επίπεδα αφελή και στοιχειώδη.

3/4/10

ΠΑΣΧΑ ΣΤΙΣ ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΕΝΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ - 2/4/2010

http://eistinpolin.wordpress.com/2010/04/02/enories/

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ SPREADS ΚΑΙ ΣΕ ΠΙΡΑΝΧΑΣ - 3/4/2010

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=323843&ct=32&dt=03/04/2010

Ο ΔΥΣΚΟΛΟΣ ΑΠΡΙΛΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ - "Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΥΣ, ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΥΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ" - 3/4/2010

                                                                                                                                             


http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=323834&ct=32&dt=03/04/2010                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

Ω ΓΛΥΚΥ ΜΟΥ ΕΑΡ ΑΙ ΓΕΝΕΑΙ ΠΑΣΑΙ - 2/4/2010



Δεν είμαι θρήσκος.Ομως κάθε Μεγάλη  Παρασκευή, δεν μπορώ, δεν γίνεται  να μην ακούσω το "ω γλυκύ μου έαρ".Μου προσφέρει μιά ανεξήγητη συγκίνηση.

Στα σχόλια που δημοσιεύτηκαν μετα την ανάρτηση αυτού του βίντεο στοYoutube, διαπιστώνω την ίδια συγκίνηση:

Ο vakisnotar λέει - "Οι ύμνοι της Μεγάλης Βδομάδας και ειδικά της Μεγάλης Παρασκευής αγγίζουν τις ψυχές όλων... Νομίζεις ότι γράφτηκαν από Αγγέλους... Εγώ προσωπικά ανατριχιάζω κάθε φορά που τους ακούω και τα ματιά μου βουρκώνουν. Νοιώθω την ψυχή μου να αγαλιάζει. Καλές Γιορτές"-

Η συγκίνηση αυτή δεν αγγίζει μόνο τους χριστιανούς η τους έλληνες.

Πως μπορεί να εξηγηθεί αυτό;Δεν ξερω.Δεν έχω την απαραίτητη  παιδεία γιά να κατανοήσω υπό ποιές προυποθέσεις μπορεί ο παγκόσμιος πολιτισμός να δημιουργήσει ένα μουσικό αριστούργημα όπως αυτό, το οποίο αγγίζει την ψυχή όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως εθνότητας και θρησκείας γιά πάνω από δύο χιλίαδες χρόνια.


Πέρα όμως από το μουσικό αριστούργημα το οποίο είναι σε θέση ν΄αγγίξει απόλυτα τις ευαισθησίες του ανθρώπου διαχρονικά, ο ύμνος αυτός είναι ελληνικό δημιούργημα πρίν κάν προκύψει ο χριστιανισμός.Ο χριστιανισμός τον χρησιμοποίησε ως τον καταλληλότερο, γιά να εκφράσει τα αισθήματα των χριστιανών την Μεγάλη Παρασκευή.Και καλά έκανε.Ετσι κατάφερε να επιβιώσει μέχρι τις μέρες μας.


Για τους έλληνες σήμερα, πέρα από την συγκίνηση (που  προκαλεί  σε κάθε άνθρωπο άρα και στούς  έλληνες), το "ω γλυκύ μου έαρ " πρέπει να είναι και μιά ψυχολογική ένεση.Πρέπει να μας θυμίζει, ότι μπορεί μεν να είμαστε σήμερα οι "άσωτοι" της Ευρώπης, αλλά επί τρείς χιλιάδες χρόνια και μέχρι τα  μέσα του εικοστού αιώνα, είχαμε έναν υψηλού επιπέδου πολιτισμό.

Μπορεί η ιστορία, αλλά και τα λάθη μας, να δημιούργησαν την σημερινή παρακμή που  μας φαίνονται άδικη, αλλά όλα μπορούν ακόμα  να αντιστραφούν, αν το θελήσουμε όλοι, και αν είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε το τίμημα.

Καλή Ανάσταση σε όλους!

2/4/10

Ο ΡΟΜΠΕΡΤ ΦΙΣΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΛΛΑΔΑ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΒΗΜΑ - 28/3/2010


















 Βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα την συνέντευξη του μεγάλου αυτού δημοσιογράφου.Ακολουθεί απόσπασμα που αφορά ειδικότερα την Ελλάδα.


"Η Μικρασιατική Καταστροφή άφησε κόμπλεξ κατωτερότητας 

- Θέλω να ρωτήσω κάτι για την Ελλάδα... «Για την οικονομική κρίση;». - Ναι. «Μισώ τους δημοσιογράφους που μιλούν για θέματα που δεν γνωρίζουν. Εγώ μπορώ να μιλήσω για τον ελληνικό εμφύλιο ή για την Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Σπούδασα Κλασική Ιστορία, ρωμαϊκή, όχι ελληνική. Πιστεύω ότι ένα από τα μεγάλα προβλήματα της ελληνικής πολιτικής χρονολογείται από τον ελληνικό επεκτατισμό στη δεκαετία του ΄20, αναφέρομαι στην εισβολή στη Μικρά Ασία. Αυτό άφησε στην Ελλάδα ένα κόμπλεξ κατωτερότητας. Οσο για την οικονομική κρίση, όλες οι χώρες που έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση τείνουν να τη δικαιώνουν. Η Ιστορία υπήρξε σκληρή προς την Ελλάδα. Γι΄ αυτό ίσως συνέχεια ανατρέχετε στην ίδια παλαιά ελίτ, ο τωρινός πρωθυπουργός σας είναι μέλος της»."

Ο ΠΗΤΕΡ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΗΒΕΝ ΧΩΚΙΝΓΚ ΣΕ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2008

Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ, ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΚΑΙ Η ΔΥΣΠΙΣΤΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΟΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - 31/3/2010









Ντένις Σνόουερ - Πρόεδρος του IWW του Κιέλου

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5415620,00.html
Related Posts with Thumbnails