28/1/08

ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ








Απο την ιστοσελίδα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (http://images.google.gr/imgres?imgurl=http://educmus.ppp.uoa.gr/prothiki/logiki1.jpg&imgrefurl=http://educmus.ppp.uoa.gr/book6-gr.html&h=800&w=499&sz=48&hl=el&start=155&tbnid=N1ZZJQqGUoM3dM:&tbnh=143&tbnw=89&prev=/images%3Fq%3D%25CE%25BB%25CE%25BF%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25BA%25CE%25B7%2B%25CF%2583%25CE%25BA%25CE%25B5%25CF%2588%25CE%25B7%26start%3D140%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26hl%3Del%26sa%3DN) διαβάζω :

φιλοσοφία

<<Απο το πρόγραμμα του 1837 και για πολλά χρόνια το κύριο περιεχόμενο του μαθήματος της Φιλοσοφιας εκάλυπτε σχεδόν αποκλειστικά η Λογική.Μετά την μεταπολίτευση του 1974,καταβάλλεται προσπάθεια να γνωρίσουν οι μαθητές ευρύτερα την φιλοσοφική σκέψη >>

Οταν το διάβασα για πρώτη φορά, ομολογώ οτι ξαφνιάστηκα.

Με βάση το δικό μου σκεπτικό, αν αυτό το περιεχόμενο το έβλεπα σε μια ιστοσελίδα ενος νεοσύστατου ευρωπαικού η αμερικανικού πανεπιστημίου, θα με λυπούσε πολύ, αλλά ως εδώ. Οταν όμως το είδα στην ιστοσελίδα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, εκνευρίστηκα πάρα πολύ, και μετά ένοιωσα μια απίστευτη θλίψη.

<<Το κύριο περιεχόμενο του μαθήματος της Φιλοσοφίας, εκάλυπτε σχεδόν αποκλειστικά η Λογική>> ;
Αν αυτός που έγραψε αυτό το κείμενο είχε λογική κρίση στον τρόπο σκέψης του, δεν θα μπορούσε κατά την γνώμη μου, να εκφραστεί μ αυτό τον τρόπο.Θα είχε πεί <<Το περιεχόμενο του μαθήματος της Φιλοσοφίας εκάλυπτε σχεδόν αποκλειστικά η Λογική >>.Διότι υπάρχει μία αντίφαση μεταξυ της λέξης <<κύριο >>(που σημαίνει πάνω απο το 51% ) και των λέξεων <<σχεδόν αποκλειστικά >>(που σημαίνει κατά 99% ) όπως αυτές χρησιμοποιούνται σ αυτό το κείμενο. Σαν να λέμε ότι το 51% του περιεχομένου του μαθήματος της Φιλοσοφίας εκάλυπτε κατά 99% η λογική.
Το υπόλοιπο 49% του μαθήματος απο τί καλυπτόταν; Κι αν υποθέσουμε ότι το υπόλοιπο 49% του μαθήματος της Φιλοσοφίας εκάλυπταν λοιποί κανόνες(;) εκτός της λογικής(για παράδειγμα διάφοροι κανόνες (;) <<που επέτρεπαν στους μαθητές να γνωρίσουν ευρύτερα την φιλοσοφική σκέψη >>), για ποιό λόγο χρειαζόταν μετά το 1974 να καταβληθεί προσπάθεια ώστε να γνωρίσουν οι μαθητές ακόμα ευρύτερα την φιλοσοφική σκέψη; Πόσο ευρύτερα δηλαδη; Να πηγαίναμε απο το 49% του μαθήματος της Φιλοσοφίας που εκάλυπταν υποτίθεται λοιποί κανόνες εκτός της λογικής στο 70%? Στο 80%? Στο 90%? ?Στο 100%;

Απο την άλλη πλευρά, η λέξη << ευρύτερα >> απέκλειε το ενδεχόμενο, το μάθημα της Φιλοσοφίας να μην καλύπτεται πλέον καθόλου απο την Λογική.Αρα μπορούμε να υποθέσουμε οτι ο στόχος μετα το 1974, ήταν, το μάθημα της φιλοσοφίας να καλύπτει η λογική σε ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ ας πούμε 30% κατ ανώτερο και 1% το ελάχιστο!

Ενας φιλόσοφος, που δεν έχει λογική κρίση αλλά τετράγωνη λογική σκέψη, θα έλεγε κατά την γνώμη μου << Το περιεχόμενο του μαθήματος της Φιλοσοφίας εκάλυπτε αποκλειστικά η Λογική >>

Κατά συνέπεια, ο άνθρωπος που έγραψε αυτο το κείμενο όχι μόνο δεν ήταν φιλόσοφος, αλλά δεν είχε κάν λογική κρίση.

Αυτή η αντίφαση είναι που με εκνεύρησε, διότι μιλάμε για κείμενο στην ιστοσελίδα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.Αν εξέφραζε την άποψη μιάς επιχείρησης που πουλά ρούχα, δεν θα με απασχολούσε.

Δύο ήταν οι λόγοι που το κείμενο με λύπησε

-οι ανθρωποι που εγραψαν αυτο το κείμενο δεν είχαν καμμία απολύτως συναίσθηση της ιστορικής ευθύνης που έπρεπε να έχει κατά την γνώμη μου, η Φιλοσοφική Σχολή της Πόλης όπου γεννήθηκε η Φιλοσοφία.

-οι άνθρωποι αυτοί δεν είχαν κατά την γνώμη μου καμμία απολύτως σχέση με την Φιλοσοφία.
Θα πώ απλά ότι για μένα που δεν είμαι φιλόσοφος, αλλά που διδάχθηκα την φιλοσοφία σ ένα γαλλικό λύκειο ως μαθητής απο τα 15 μου μέχρι τα 18, αυτό το κείμενο στο οποίο αναφέρθηκα προηγουμένως, εκφράζει στην πράξη την αποσύνδεση της ελληνικής πολιτείας (μέσω των πανεπιστημίων της ) απο την λογική, και αρα μακροπρόθεσμα απο τον πολιτισμό όπως τουλάχιστον τον γνωρίζαμε απο την αρχαία Ελλάδα μέχρι και σήμερα.Το κείμενο αυτό δίνει μάλιστα και χρονολογία για την καλύτερη ενημέρωση μας : η αποσύνδεση σχεδιάστηκε να αρχίσει, και φαίνεται ότι άρχισε, μετά το 1974.Αρα, είχε οργανωθεί, καλόβουλα(απο μή σκεπτόμενους ανθρώπους ) η κακόβουλα πολύ πιο πρίν.

Αρα, σκέφτηκα για μιά ακόμα φορά, ότι καλώς ένοιωθα όταν πρωτογνώρισα ουσιαστικά την Ελλάδα το 1986, οτι η λογική σκέψη, υπήρχε σ αυτή τη χώρα, αφού την εντόπιζα, την αναγνώριζα σε ανθρώπους μιάς μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ σπανίως την εντόπιζα στις νεώτερες γενιές.

Ας συγκρατήσουμε σ αυτη τη φάση <<Μετά την μεταπολίτευση του 1974, καταβάλλεται προσπάθεια να γνωρίσουν οι μαθητές ευρύτερα τη φιλοσοφική σκέψη >>.

Φαίνεται ξεκάθαρα απο αυτή την φράση ότι αποφασίστηκε, οι έλληνες μαθητές οι νεώτεροι, να απαλλαγούν απο τα δικτατορικά δεσμά της απόλυτης λογικής όπου προφανώς η σκεπτόμενη ανθρωπότητα είχα εγκλωβιστεί απο την εποχή της Αρχαίας Ελλάδας μεχρι και το 1974, και με τον τρόπο αυτό να γνωρίσουν οι ελληνες μαθητές ευρύτερα την φιλοσοφική σκέψη, δηλαδη να γνωρίσουν και την υπόλοιπη φιλοσοφική σκέψη που δεν βασίζεται στην λογική!


Υπάρχει τέτοια φιλοσοφική σκέψη; Και που βασίζεται;Διδάσκεται τετοια φιλοσοφική σκέψη σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο;Ποιοι οι είναι οι εμπνευστές αυτης της σκέψης; Τι βραβεία έχουν πάρει για την παγκόσμια πρωτοπορία τους συγκρινόμενοι με την υπόλοιπη παγκόσμια διανόηση απο την εποχή της Αρχαίας Ελλάδας μέχρι και σήμερα;


Κι αυτο ανακαλύφθηκε στην Ελλάδα γύρω στο 1974;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails