«Kαταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» είναι το μήνυμα
Της Δημητρας Mανιφαβα
Πριν από 28 χρόνια κι ενώ ήδη η ελληνική κοινωνία ζούσε στην ευδαιμονία της αλλαγής, η κυβέρνηση προχωρούσε σε διαφημιστική καμπάνια υπό τον τίτλο «Ο επιμένων ελλη-νικά». Στο τηλεοπτικό σποτ, ο κεντρικός ήρωας, τον οποίο ενσάρκωνε ο ηθοποιός Νίκος Παπαναστασίου, είχε μανία με τα εισαγόμενα προϊόντα τα οποία ήταν πολύ ακριβότερα από τα ελληνικά. Η σκηνή τελείωνε με τον κεντρικό ήρωα, τον επονομαζόμενο και «εισαγόμενο», να περιμένει σε ένα γκισέ για να λάβει το... επίδομα ανεργίας.
Πολλοί είναι σήμερα οι πολίτες στην Ελλάδα που λαμβάνουν επίδομα ανεργίας και ένας από τους βασικούς λόγους είναι το στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια, ανάπτυξη που στηρίχθηκε στην κατανάλωση κυρίως εισαγόμενων προϊόντων, αφού η παραγωγή σταδιακά εγκαταλείφθηκε. «Η μείωση των εισαγωγών κατά 20% θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση δαπανών για το κράτος ύψους 10 δισ. ευρώ και παράλληλα μπορεί να χρηματοδοτήσει τη δημιουργία 500.000 θέσεων εργασίας», υποστηρίζει μιλώντας στην «Κ» ο κ. Γιώργος Καββαθάς, β΄ αντιπρόεδρος του κινήματος πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε».
«Σαφώς υπάρχει μια τάση υπέρ των ελληνικών προϊόντων. Ο κόσμος είναι πιο συνειδητοποιημένος. Εχει αρχίσει να διαβάζει τις ετικέτες για την προέλευση και το όνομα του παραγωγού», επισημαίνει ο κ. Τρύφων Φωτιάδης, επικεφαλής της εταιρείας παραγωγής οσπρίων «Αροσις». «Το όσπριο είναι το κατ’ εξοχήν τρόφιμο της κρίσης. Με μισό κιλό φασόλια γίγαντες μια εξαμελής οικογένεια μπορεί να έχει ένα κανονικό γεύμα. Σε όποια σημεία πώλησης βρισκόμαστε παρατηρείται σταθεροποίηση ή ακόμη και αύξηση των πωλήσεων», προσθέτει ο κ. Φωτιάδης.
Αύξηση των πωλήσεων καταγράφεται και στα καταστήματα «Επιλογή», μικρά σούπερ μάρκετ στα οποία πωλούνται προϊόντα από 45 αγροτικούς συνεταιρισμούς και 20 μικρούς παραγωγούς. Σήμερα λειτουργούν 5 καταστήματα και για το 2012 σχεδιάζεται να ανοίξουν άλλα 8 στην Αττική. «Δώσαμε ράφι στα ελληνικά προϊόντα, κάτι που δεν συνέβαινε στα άλλα σούπερ μάρκετ, και κυρίως στα ποιοτικά, φθηνά ελληνικά προϊόντα», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Λεωνίδας Καρίγιαννης.
Πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή έχει αναλάβει και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ), η οποία έχει υπογράψει προγραμματική σύμβαση με τον ΣΕΒΙΤΕΛ (Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποιήσεων Ελαιολάδου) προκειμένου στα τραπέζια των εστιατορίων να τοποθετούνται φιάλες των 40 ml με ελαιόλαδο.
Η δυναμική στροφή στα ελληνικά προϊόντα αποτυπώνεται και στη φετινή έκθεση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ). Το 44,9% έναντι 32,5% πέρυσι των ομόρρυθμων, ετερόρρυθμων και ατομικών επιχειρήσεων δηλώνει ως βασική περιοχή παραγωγής των εμπορευμάτων τους την Ελλάδα, ενώ στις Α.Ε. και ΕΠΕ το αντίστοιχο ποσοστό είναι φέτος 39% έναντι 22,7% το 2010.
Πηγή - http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_100002_18/12/2011_466523
Μέσω μιας φιλοτουρκικής κυβέρνησης η Τουρκία θα καταστήσει τη Συρία
«δορυφόρο» της
-
Ήδη στην Άγκυρα ηχούν τα σχετικά δημοσιογραφικά και πολιτικά τύμπανα, που
θέλουν ως πρώτη πράξη της νέας συριακής κυβέρνησης, και μάλιστα μέσα στον
πρώτο μ...
Πριν από 4 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου