Ο Μ. Ανδρουλάκης είναι ένας εκπληκτικός άνθρωπος, άσχετα αν θεωρώ ότι τα "σκάτωσε" τελευταία.Εκληκτικός ίσως λόγω της πορείας του.Λαική καταγωγή.Λαμπρές σπουδές.Μαρξιστής αρχικά.Πραγματικός επαναστάτης όταν χρειάστηκε, με ότι αυτό συνεπάγεται, δηλαδή την αποδοχή της θυσίας αν αυτό είναι αναγκαίο γιά το κοινό καλό όπως αυτό εκάστοτε εκλαμβάνεται από τον κάθε επαναστάτη.Παιδεία.
Απο τα παραπάνω, αυτά που διαμόρφωσαν την μετέπειτα πορεία του, είναι η απόλυτη κατανόηση και αρχκή απόλυτη αποδοχή του της μαρξιστικής ιδεολογίας, η συνεχής τριβή του με την βιωμένη από τον λαό πραγματικότητα, δηλαδή την ζωντανή ιστορία, και η ενασχόληση του με το κομμουνιστικό κίνημα.
Δεν είναι εύκολη υπόθεση η πραγματική κατανόηση της μαρξιστικής ιδεολογίας.Οποιος όμως έχει τα διανοητικά εφόδια γιά να το καταφέρει (που συνεπάγεται υψηλή παιδεία, άρα τουλάχιστον γνώση της αρχαίας ελληνικής γραμματείας),και παραμένει κοντά στην καθημερινή πραγματικότητα,μπορεί,και ωθείται διανοητικά αμέσως μετά, ν' αρχίσει την κριτική ανάλυση αυτής της ιδεολογίας (όπως της όποιας άλλης ιδεολογίας) η οποία θα τον οδηγήσει, θέμα χρόνου είναι, σε άλλα μονοπάτια.
Αυτός είναι ο καταγεγραμμένος από την ιστορία, ως "ορθός" δρόμος, γι΄αυτούς που αποδεικνύονται εκ των υστέρων λαμπροί διανοούμενοι.Ενα παράδειγμα είναι ο Raymond Aron ένας από τους μεγαλύτερους γάλλους διανοούμενους του εικοστού αιώνα.Μελέτησε και κατανόησε απόλυτα τον Μαρξισμό, και στην συνέχεια αφιέρωσε 50 χρόνια της ζωής του γιά να τον αποδομήσει.Το πιό χαρακτηριστικό όμως παράδειγμα, ειναι αυτό του Π. Κονδύλη, του μεγαλύτερου κατά την γνώμη μου διανοητή των Νέων Χρόνων, την σκέψη του οποίου θα γνωρίσει η ανθρωπότητα αναπόφευκτα κατά τις επόμενες δεκαετίες, ενώ σήμερα η σκέψη του και τα κείμενα του δεν ξεπερνούν τα όρια της Γερμανίας.Ο Π.Κονδύλης ήταν ένας μαρξιστής στα νιάτα του.Είχε δηλαδή την διανοητική ικανότητα να κατανοήσει αυτή την ιδεολογία.Και μόλις την κατανόησε,η σκέψη του ωθήθηκε πιό πέρα, και αποδόμησε όλες τις ιδεολογίες, βασιζόμενος στην πεποιηήθηση του ότι "οι απαντήσεις στα ιστορικά προβλήματα δεν βρίσκονται μέσα στην κατασκευασμένη θεωρία, αλλά αντίθετα οι απαντήσεις στα θεωρητικά προβλήματα βρίσκονται μέσα στην ιστορία. Όσοι επιλέγουν τη θεωρία έναντι της ιστορίας το κάνουν όχι γιατί κινούνται σε υψηλότερες σφαίρες, όπως συχνά πιστεύουν οι ίδιοι, απλά από πνευματική νωθρότητα· γιατί η οποιαδήποτε θεωρία είναι απείρως απλούστερη από οποιαδήποτε ιστορική κατάσταση."
Η πορεία του Ανδρουλάκη μετά την αποχώρηση του από το ΚΚΕ,μου δίνει την εικόνα ενός Κονδύλη που δεν θέλει όμως να ομολογήσει ότι δεν πιστεύει πιά στις ιδεολογίες.Ο τρόπος σκέψης του δείχνει ότι έχει απεμπλακεί από τις ιδεολογίες όπως ο Π. Κονδύλης, και δίνει έμφαση στην στρατηγική και την ιστορία όπως ο Κονδύλης.Δεν το ομολογεί όμως, και συνεχίζει να προβάλλει τον εαυτό του ως αριστερό.Το να μην το κατανοεί, δεν το πιστεύω.Πιστεύω ότι είναι διανοητικά ανέντιμος μ΄αυτή του την στάση, και σ΄αυτή την διανοητική ανεντιμότητα του οφείλεται και η πρόσφατη αποχώρηση του από το ΠΑΣΟΚ.
Σε καθε περίπτωση, ανεξάρτητα του τι προβάλλει ο ίδιος, ο Μ.Ανδρουλάκης είναι ένας μεγάλος διανοούμενος και ένας πραγματικός πολιτικός άνδρας (από τους λίγους που είχαμε τα τελευταία 35 χρόνια στην Ελλάδα).Το να αδικεί τον εαυτό του, είναι πρόβλημα του.Εμείς συγκρατούμε την σκέψη του που προκύπτει από τα βιβλία του, και δεν δίδουμε σημασία στο τί προβάλλει ( διά του λόγου του), ότι πιστεύει ιδεολογικά.
http://mimisandroulakis.blogspot.gr/2013/06/i.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου