27/9/13

ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ -Οδ. Ελύτης, Μίκης Θεοδωράκης


Αχ αυτή η ελληνική γλώσσα!Πόση ποίηση και πόση μουσικότητα!Βλέπω το βίντεο που ακολουθεί ξανά και ξανά και δεν μπορώ να το χορτάσω.Εχω βέβαια ένα πρόβλημα.Εχοντας κάνει μόνο τις πρώτες πέντε τάξεις του Δημοτικού στα Ελληνικά,δεν κατέχω αρκετά την γλώσσα μου.Και ντρέπομαι.Δεν μπορώ να κατανοήσω λέξεις όπως
- η αλκή
- το κηρύκειο
-το πρωραίο σπαθί
-η νηνεμία
-η πόα
-τα στυφά
-η σποδός του ανθρώπου
Και τι δεν θα έδινα σε μιά άλλη ζωή γιά να μήν ξενιτευτώ και να μάθω πολύ καλά την γλώσσα μου! Ξέρω όμως ότι αυτό δεν θα γίνει.Αυτή η υπέροχη γλώσσα είναι καταδικασμένη να πεθάνει.Ξέρω από τώρα ότι σε εκατό χρόνια από τώρα το βίντεο αυτό δεν θα είναι κατανοητό από τους τότε έλληνες.Με την κατάργηση του πολυτονικού από τετράποδα πρίν από 35 χρόνια περίπου, αυτό έγινε περίπου αναπόφευκτο.
Σήμερα που γράφω αυτό το μικρό κείμενο,θυμήθηκα ότι το 1986 που επέστρεψα στην Ελλάδα και πήγα φαντάρος,μου είχαν αναθέσει στο Τάγμα όπου υπηρετούσα, να φτάχνω το εβδομαδιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης.Το έγραφα με το πολυτονικό διότι αυτό είχα μάθει μέχρι το 1971 που ήμουνα σε Δημοτικό Σχολείο στην Ελλάδα.Μετά από μερικές ημέρες, μου έκαναν παρατήρηση.Εξήγησα ότι εγώ αυτό ήξερα και δεν μπορούσα να προσαρμοστώ εύκολα σ΄αυτή την νέα γλώσσα, και σε κάθε περίπτωση προέβαλλα ότι δεν μπορούσα να καταλάβω σε τί δημιουργούσα πρόβλημα.Δεν καταλάβαιναν οι φαντάροι το πρόγραμμα;Μου είπαν ότι δεν ήταν αυτό το θέμα, αλλά δεν γινόταν σε Τάγμα του Ελληνικού Στρατού να μήν εφαρμόζεται ο νόμος.Τους ζήτησα να με αντικαταστήσουν, διότι δεν μπορούσα αυτό το συναίσθημα που ένοιωθα, ότι δηλαδή βιάζω την ελληνική γλώσσα.Και αυτό έγινε κάποια στιγμή.Αργότερα, στην επαγγελματική μου ζωή, υπεχρεώθηκα να αποδεχθώ τον βιασμό της ελληνικής γλώσσας που είχαν αποφασίσει τετράποδα, και να γράφω με το μονοτονικό.Γι΄αυτό λέω ότι σε εκατό χρόνια, αυτή η γλώσσα δεν θα υπάρχει.
Ετσι, νοιώθω, ότι μη μπορώντας να κάνω τίποτα γιά να διαφυλάξω την γλώσσα που καταδικάστηκε σε θάνατο από τετράποδα,και φυσικά την ποίηση που θα εκλείψει αυτόματα,το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να απολαύσω εγωιστικά το παρακάτω βίντεο, που δεν θα μπορεί να απολαύσει κανένας Ελληνας σε 100 χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails