Οι αναγνώστες του ιστολογίου μου, έχουν καταλάβει ότι εκτιμώ ιδιαίτερα τον λόγο του Νίκου Λυγερού, και προβάλλω πολύ συχνά τις απόψεις του και το έργο του.Εμαθα γιά την ύπαρξη του γιά πρώτη φορά στις αρχές του 2011, όταν παρακολούθησα τυχαία μιά συνέντευξη του στο ΚΡΗΤΗ TV.Εκτοτε, προσπάθησα να γνωρίσω όσο γίνεται περισσότερο τον λόγο και το έργο του.Εντυπωσιάστηκα από τον διανοούμενο και γιά το πάθος του με ότι ασχολείται.
Εχω εκπλαγεί από το έργο που προσέφερε στον κυπριακό ελληνισμό και κυρίως
-από τις συμβουλές του πρός τον πρόεδρο Παπαδόπουλο ώστε ν΄απορρίψει το Σχέδιο Ανάν
-από τις προσπάθειες του να βοηθήσει τους πρόσφυγες, στις προσφυγές τους στο Ευρωπαικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εναντίον της Τουρκίας.
Εχω εκπλαγεί από την τεράστια προσπάθεια που καταβάλλει γιά την διεθνή αναγνώριση των γενοκτονιών.
Τελευταία μ΄εντυπωσιάζει η προσπάθεια που καταβάλλει πρός το ελληνικό κοινό ώστε να γίνουν γνωστά τα δικαιώματα της Ελλάδας όσον αφορά την ΑΟΖ της χώρας μας.
Τέλος, ως Δωδεκανήσιος που είμαι, με συγκινεί το ενδιαφέρον του γιά τα Δωδεκάνησα και κυρίως γιά το Καστελλόριζο.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, ήταν φυσικό να επιδιώξω να επικοινωνήσω με τον Ν. Λυγερό, και να του ζητήσω ν΄απαντήσει σε οριμένα ερωτήματα μου.
Ο Ν. Λυγερός, το οποίο ευχαριστώ, ανταποκρίθηκε στο αίτημα μου, και παρακάτω ακολουθεί το πρώτο μέρος της συνέντευξης του πρός το ιστολόγιο μου, που αφορά τον Ελληνισμό και το μέλλον του.
ΛΟΓΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ - Μιλώντας σήμερα για το «ελληνικό πρόβλημα» , εμείς οι απλοί πολίτες αναφερόμαστε
α/ είτε στην παρακμιακή πορεία των τελευταίων 35 ετών (την περίοδο δηλαδή της κομματοκρατίας που οδήγησε στην σημερινή χρεοκοπία )
β/είτε στην σταδιακή συρρίκνωση και αποδυνάμωση του Ελληνισμού από την Μικρασιατική Καταστροφή μέχρι και σήμερα, η οποία αν συνεχιστεί , θα οδηγήσει μάλλον στην ιστορική αποσύνθεση του Ελληνισμού και την εξαφάνιση του από την Ιστορία..
γ/είτε και στα δύο μαζί (θεωρώντας ότι είναι αλληλένδετα ): η σημερινή χρεοκοπία είναι το δεύτερο μέρος του ιστορικού εκτροχιασμού της χώρας που άρχισε το 1922, η δείχνει ότι τα τελευταία 90 χρόνια τουλάχιστον η χώρα όχι μόνο δεν κατάφερε να μπεί και πάλι στην ιστορία , αλλά επιπλέον βιώνει μια χρεοκοπία που χειροτερεύει τα πράγματα.
Πρίν όμως σας κάνω κάποιες ερωτήσεις ως προς το «ελληνικό πρόβλημα» (αν βέβαια θεωρείτε και εσείς ότι υπάρχει ), θέλω να επισημάνω την σημασία τους για όποιον ασχολείται με το «ελληνικό πρόβλημα».Είναι επίσης πολύ σημαντικές για τους νέους που ψάχνουν απαντήσεις σ΄αυτές τις ερωτήσεις αλλά δεν μπορούν να τις βρουν, διότι
α/ αυτή η χώρα δεν παράγει πλέον εδώ και δεκαετίες παρά ελάχιστους διανοούμενους κάποιας εμβέλειας
β/οι νέοι δεν μαθαίνουν στο σχολείο την κριτική σκέψη
Το αποτέλεσμα είναι να βιώνει η χώρα μια διανοητική σύγχυση που εκμεταλλεύονται κατάλληλα οι πολιτικοί σχηματισμοί που πουλάνε ιδεολογία η «κατασκευασμένη από ανθρώπους θεωρία» για να χρησιμοποιήσω όρους του Παναγιώτη Κονδύλη.
Κύριε Λυγερέ, οι ερωτήσεις που ακολουθούν (ιδίως οι 3 πρώτες)μπορεί να σας φαίνονται αφελείς αλλά οι απαντήσεις σας σ΄αυτές,όπως προανέφερα, είναι πολύ σημαντικές για εμάς τους απλούς πολίτες. Διότι δεν έχει νόημα ν΄ασχολείται κανείς με το «ελληνικό πρόβλημα» αν για παράδειγμα δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης ο ελληνισμός.
Στην Ελλάδα, οι απαντήσεις σ΄αυτές τις ερωτήσεις, όχι μόνο δεν είναι ομόφωνες, αλλά όταν υπάρχουν, είναι αποσπασματικές.
Ο Χρήστος Γιανναράς, ο οποίος ασχολήθηκε και ασχολείται με το θέμα, μου δίνει την αίσθηση ότι θεωρεί ότι υπάρχει πράγματι μια διαχρονική ελληνική ιδιαιτερότητα, αλλά δεν ορίζει κατά την γνώμη μου τις αξίες της παρά μόνο αποσπασματικά..Επιπλέον, ο Χ. Γιανναράς θεωρεί ότι ο ελληνισμός έπαψε να παράγει πολιτισμό μόλις δημιουργήθηκε το ελληνικό κράτος.Αρα, αν συμφωνήσω μ΄αυτή την άποψη, αυτό σημαίνει ότι η πολιτιστική διαχρονικότητα του Ελληνισμού όπως κι΄αν την ορίσουμε, έπαψε να υπάρχει πρίν από 200 χρόνια.Αρα, αφού ο ελληνισμός δεν παράγει πολιτισμό, εδώ και 200 χρόνια, δεν προσφέρει στον παγκόσμιο πολιτισμό εδώ και 200 χρόνια.Αρα δεν έχει πλέον λόγο ύπαρξης, εκτός κι΄αν μπορέσει και πάλι να παράγει πολιτισμό.
Ο Κος Γιανναράς δεν περιγράφει όμως τις αξίες του ελληνισμού που απαιτούνται γιά να παραχθεί και πάλι πολιτισμός, και δεν δίνει μια απάντηση ως προς τους λόγους που έκαναν τον ελληνισμό να σταματήσει να παράγει πολιτισμό πρίν από 200 χρόνια.
Ο Στέλιος Ράμφος από την πλευρά του δεν μιλά νομίζω για πολιτισμό.Θεωρεί αν καταλαβαίνω καλά ότι ο ελληνισμός εκτροχιάστηκε από την Ιστορία τον 13ο αιώνα περίπου, όταν σε αντίθεση με την Δύση, δεν δημιούργησε τις προυποθέσεις ανάπτυξης της ατομικότητας του πολίτη.Εκτοτε, παραμένει εκτός της Ιστορίας η στο περιθώριο της, κυρίως λόγω της θρησκείας.
Ο Π. Κονδύλης για τον οποίο έχω έναν ιδιαίτερο σεβασμό, υποθέτω ότι στις ανωτέρω ερωτήσεις, θ΄απαντούσε ότι οι λύσεις στα θεωρητικά προβλήματα βρίσκονται μέσα στην Ιστορία.Υποθέτω ότι θα απαντούσε ότι ο ελληνισμός δεν έχει διαχρονικές αξίες.Κάθε φορά που διαχειρίστηκε ικανοποιητικά την όποια ισχύ του, δημιούργησε.Κάθε φορά που δεν το έκανε, εκτροχιάστηκε από την ιστορία, και σήμερα κινδυνεύει ν΄αφανιστεί πλήρως.
Πολύ μπέρδεμα όλα αυτά όπως καταλαβαίνετε, για απλούς πολίτες!
Δεν σας ζητώ να σχολιάσετε τις απόψεις των διανοούμενων που προανέφερα.Αλλωστε, οι απόψεις τους είναι πολύ πιο σύνθετες από αυτό που περιγράφω, το οποίο είναι η δική μου υποκειμενική κατανόηση των γραπτών τους.
Θέλω την δική σας άποψη.
ΛΟΓΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ - Πρώτη Ερώτηση -Για την ανθρωπότητα , τι είναι ο ελληνισμός ως πολιτισμός διαχρονικά ; Tι το ιδιαίτερο προσέφερε στην ανθρωπότητα (αν προσέφερε ), η μήπως απλά προσέφερε και αυτός, όπως και οι λοιποί πολιτισμοί χωρίς να μπορούμε να διακρίνουμε μια ιδιαιτερότητα ;
Ν. ΛΥΓΕΡΟΣ - "Ο καθένας βλέπει πάνω από την πατρίδα μας τον ήλιο της δικαιοσύνης. Πόσοι όμως πιστεύουν ότι υπάρχει η δικαιοσύνη για μας; Ζούμε με τις ημερομηνίες του παρελθόντος: 1918, 1922, 1923, 1940, 1944, 1955, 1964, 1974 και περιμένουμε αθώα τις επόμενες. Μερικοί, βέβαια, πιστεύουν στην ελπίδα, αλλά όχι για εμάς. Γι’ αυτόν τον λόγο, φοβούνται το μέλλον και θέλουν να ζήσουν μόνο μέσα στο παρόν, ακόμα και αν είναι ανούσιο από μόνο του. Ο ελληνισμός μπορεί να γεννήθηκε μέσα σ’ έναν τάφο. Αυτό δεν σημαίνει ότι πέθανε. Η ύπαρξή του έχει επηρεάσει όλη την Ευρώπη. Διότι ο ελληνισμός έχει αξίες και ύφος που προσφέρουν στους ανθρώπους ένα δημιουργικό πλαίσιο που παράγει πολιτισμό. Ο ελληνισμός δεν είναι μόνο ένα θύμα του παρελθόντος, είναι και μία μνήμη μέλλοντος. Ενσωμάτωσε μέσα του έννοιες ουσιαστικές, όπως η γενοκτονία, αλλά και η διασπορά. Απέκτησε μία ιστορική οντότητα. Δεν έζησε μόνο τους θανάτους του λαού μας, θυσιάστηκε και για άλλους. Δεν έδειξε μόνο την ουσία της γνώσης, αλλά και την αναγκαιότητα της νοημοσύνης. Ο ελληνισμός δεν είναι ένα κλασικό σύστημα. Δεν είναι μόνο η φιλοσοφία. Η σοφία δεν είναι ο στόχος του. Είναι και τα μαθηματικά. Δεν επαρκούν οι αποκαλύψεις, πρέπει να υπάρχουν και ανακαλύψεις. Κατά συνέπεια, το θέμα του δεν είναι μόνο ο Σωκράτης, αλλά και ο Αρχιμήδης. Η έρευνα συνεχίζεται. Τα αποτελέσματα είναι απλώς δεδομένα. Σημασία έχει η εξέλιξη της ανθρωπότητας. Ο ελληνισμός έχει μέλλον διότι έχει παρελθόν. Τα νοητικά του σχήματα δεν εξαντλούνται διότι είναι μια ανοιχτή δομή που ανασκευάζει συνεχώς τα δεδομένα για ν’ ανακαλύψει νέες εφευρέσεις και νέες μνήμες. Γι’ αυτόν τον λόγο, το μέλλον του ελληνισμού σχετίζεται και με την αναγνώριση της γενοκτονίας. Διότι η προσπάθεια εξολόθρευσης του ελληνισμού ανήκει στην ιστορία του. Δίχως αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι ο ελληνισμός είναι μόνο ιστορία. Είναι και ουσία της ιστορίας, δηλαδή μύθος. Είναι όμως και μέλλον της ανθρωπότητας με όλη τη σημασία της έννοιας. Τα διαχρονικά νοητικά σχήματα του ελληνισμού πρέπει να ζήσουν. Διέσχισαν τους πολιτισμούς για να βοηθήσουν την ανθρωπότητα. Η ίδια η ιδέα της επιστήμης και της έρευνας ανήκουν σε αυτό το πλαίσιο. Κατά συνέπεια, η ιστορία της πατρίδας μας δεν είναι μόνο η δική μας. Ανήκει σε όλη την ανθρωπότητα. Και αυτό ενισχύει την ιδέα ότι το μέλλον του ελληνισμού βρίσκεται στη νοόσφαιρα. Πρέπει, λοιπόν, να υπάρξει μια στρατηγική της ανάπτυξης της μνήμης και όχι μόνο της διατήρησης. Διότι είναι με τη θυσία του ελληνισμού που γεννήθηκε η αναγέννηση. Αυτή όμως δεν είναι μόνο μία πιστή αντιγραφή της ελληνικής αρχαιότητας. Είναι περισσότερο μια προέκταση του αξιολογικού πυρήνα του ελληνισμού και σ’ αυτό το πλαίσιο ανήκει και ο ουμανισμός. Ο αιώνας των φώτων, ο διαφωτισμός, δεν έφερε μόνο το φως εξαιτίας των μαύρων αιώνων αλλά χάρις στη θυσία του φωτός του ελληνισμού."
ΛΟΓΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ - Δεύτερη ερώτηση - Aν ο ελληνισμός πρόσφερε μ’ έναν ιδιαίτερο τρόπο στον παγκόσμιο πολιτισμό, αυτό σημαίνει ότι ως συλλογικό υποκείμενο, έχει κάποιες αξίες που τον κάνουν ν’ αντιμετωπίζει τα ανθρώπινα πράγματα μ΄έναν ιδιαίτερο τρόπο.Αυτές οι αξίες αν υπάρχουν, θα’ πρεπε να εκφράζονται στις τέχνες, στην αρχιτεκτονική, στο εμπόριο, στην παιδεία, στην κοινωνική ζωή, στις σχέσεις με τους άλλους λαούς, στον τρόπο σκέψης του Έλληνα, στον τρόπο αντιμετώπισης του ανθρώπου, στην καλλιέργεια η μη της ατομικότητας, κλπ…
Υπάρχουν τέτοιες αξίες, κι αν ναι, ποιες είναι;
Ν. ΛΥΓΕΡΟΣ - "Υπάρχουν πολλές κατηγορίες εναντίον της Ελλάδας, αλλά όλες αυτές δικαιώνουν τον ελληνισμό! Η πατρίδα μας είναι ο χώρoς μιας ανοιχτής δομής. Λειτουργούμε διαχρονικά με τις πολιτείες ή με μια πολλαπλή δομή, όπως ήταν η Αυτοκρατορία του Μεγαλεξάνδρου ή η Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Έχουμε μια αναρχική προσέγγιση της έννοιας του κράτους, διότι είμαστε ένας λαός με αξίες. Δεν βασίζουμε την οντότητά μας πάνω στις αρχές αλλά στις αξίες. Με άλλα λόγια, είμαστε τα παιδιά της Αντιγόνης κι όχι οι σκλάβοι του Κρέοντα. Βέβαια αυτό μας προκαλεί προβλήματα, αλλά μόνο οι νεκροί δεν έχουν προβλήματα. Κι όπως δεν είμαστε όλοι στωικοί, πρέπει να πατήσουμε πάνω στις έννοιες της αντίστασης και της θυσίας για να μην γονατίσουμε. Κι αν πολλοί ερμηνεύουν τις κινήσεις μας ως χαοτικές, είναι απλώς διότι δεν υπολογίζουν την χρονική πολυπλοκότητά μας και ότι έχουμε μάθει να ζούμε μακράν της ισορροπίας, διότι θέλουμε να δημιουργήσουμε όχι μόνο για μας αλλά και για τους άλλους, δηλαδή για την ανθρωπότητα. Τότε πώς να διαχειριστούμε με άλλο τρόπο τα προβλήματά μας; Ξέρουμε όλοι ότι οι αρχές μας είναι αυθαίρετες κάθε φορά που απέκτησαν δύναμη μετατράπηκαν σε δικτατορίες, οι οποίες καταπάτησαν τα δικαιώματα του λαού μας. Κατά συνέπεια, είναι ορθολογικό να είμαστε επιφυλακτικοί προς αυτές τις τάσεις της κανονικοποίησης για το δήθεν κοινό όφελος. Δεν είμαστε συντηρητικοί, διότι είμαστε παραδοσιακοί κι όταν δεν είμαστε ούτε αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είμαστε ένας παλιός λαός με όλη τη σημασία της έννοιας. Δίνουμε μεγάλη σημασία στους ανθρώπους μας, διότι ξέρουμε ότι είμαστε λίγοι και σπάνιοι. Δεν έχουμε τη δυνατότητα να σπαταλήσουμε ανθρωπιά. Γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποί μας είναι η γη μας και με τη διασπορά μας ζούμε βιωματικά την έννοια της ελεύθερης δομής, η οποία είναι de facto και de jure ανεξάρτητη από τη λεγόμενη κρατική μας οντότητα. Είμαστε συνειδητοποιημένοι με την ιδέα ότι το κράτος έχει ανάγκη από το λαό και όχι το αντίθετο, αλλιώς δημιουργείται μια δημόσια εξάρτηση που συνεχίζεται και μετά τη σύνταξη έως την απελευθέρωση του θανάτου. Στο κάτω κάτω της γραφής, ακόμα και το σύνθημα της επανάστασης δεν αφορά στο κράτος αλλά στην ελευθερία και τον θάνατο. Μόλις σκεφτόμαστε κρατικά, αναπαράγουμε τα νοητικά σχήματα του συστήματος, το οποίο έχει υπόσταση μόνο όταν καταπατά ανθρώπους, για να εξασφαλίσει την εξουσία του πάνω στα ανώνυμα άτομα. Κι όταν θυμόμαστε τον Προμηθέα δεν μπορούμε να ξεχάσουμε ότι τον έδεσαν πάνω στο βράχο του Καυκάσου, το Κράτος και η Βία. Διαχρονικά θέλουμε την ελευθερία της σκέψης μας μέσω της δράσης του φωτός και δεν σεβόμαστε τους θύτες, διότι αγαπάμε τα θύματα. Ακόμα και η γενοκτονία μάς δίδαξε το ίδιο σχήμα και αν δίνουμε τόσο λίγη σημασία στο παρόν είναι γιατί ξέρουμε ότι είμαστε λαός του χρόνου και όχι του χώρου. Οι νεκροί μας και οι αγέννητοί μας καθορίζουν την ύπαρξή μας ως γέφυρες μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος. Για όλους αυτούς τους λόγους δεν μπορεί να μας πλήξει μια τεχνητή κρίση, διότι ως λαός έχουμε ζήσει και πεθάνει με αμύθητες δυσκολίες. Μας αρέσει να μαθαίνουμε και να ανακαλύπτουμε, και τα εμπόδια είναι μόνο για να τα ξεπεράσουμε. Η ζωή μας δεν ήταν ποτέ εύκολη, δεν ήταν, δεν είναι και δεν θα είναι, διότι δίνουμε αγώνα για όλα και για τις αξίες μας."
ΛΟΓΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ - Τρίτη Ερώτηση - "Eχει σήμερα νόημα ύπαρξης ο ελληνισμός; Τι έχει επιπλέον να προσφέρει στην ανθρωπότητα; Έχει μια πανανθρώπινη πολιτιστική πρόταση να προτείνει ; Αν ναι, ποια;"
Ν. ΛΥΓΕΡΟΣ - "Μέσω της κοινωνίας της μιζέριας, οι νέοι άνθρωποι έχουν την εντύπωση ότι ο μοναδικός στόχος της ζωής τους είναι πώς να πιάσεις δουλειά, όχι για να ζήσεις, αλλά για να έχεις σύνταξη. Ο άνθρωπος κατανοεί τη ζωή μόνο αν επινοήσει ότι είναι θνητός. Η ζωή αρχίζει με το θάνατο. Τα νέα κοινωνικά δεδομένα ενισχύουν την ψευδαίσθηση της αθανασίας κι όλοι κοιτάζουν την σύνταξη λες και δεν υπάρχει ζωή πριν. Γι’ αυτό το λόγο οι περισσότεροι φοιτητές θεωρούν πλέον ότι το πανεπιστήμιο πρέπει να τους παρέχει στο τέλος των σπουδών τους και μια θέση εργασίας. Με αυτό το πλαίσιο όλο το ελληνικό δυναμικό μετατρέπεται σε μία ανώνυμη μάζα που αναζητά με κάθε κόστος την αδράνειά της. Δεν υπάρχει πια ενέργεια, όλα είναι θέμα ύλης. Μαθήματα εκτός ύλης δεν είναι μόνο αδιανόητα αλλά κι επικίνδυνα για το μέλλον των παιδιών, διότι δεν προετοιμάζονται καλά. Στην πραγματικότητα, όλοι πλέον πιστεύουν ότι υπάρχει κρίση, ενώ υπάρχουν μόνο κρίσιμες αποφάσεις. Και μια από αυτές είναι η επιλογή ζωής. Το ελληνικό δυναμικό δεν μπορεί να είναι μόνο παραταξιακό ή κομματικό. Υπάρχει ζωή και πέρα από αυτές τις κοινωνικές συμβάσεις που προσποιούνται ότι παράγουν ένα πολιτικό έργο. Η Ελλάδα δεν είναι μόνο ένας χώρος, είναι κι ένας χρόνος. Κατά συνέπεια, αν δεν επενδύσουμε στο χρόνο και δεν το εννοούμε με την οικονομική έννοια αλλά με την αξιολογική, δεν θα έχουμε μέλλον. Η Ελλάδα έχει ανάγκη κι από μεγαλοσύνη κι από οράματα. Είμαστε πλέον σ’ ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο που μας προσφέρει νέες δυνατότητες έκφρασης του ελληνισμού. Έχουμε ανάγκη από νέους επιστήμονες σ’ όλους τους τομείς, όχι για να συμπληρώσουμε νέες θέσεις εργασίας, αλλά για να υλοποιήσουμε ένα έργο που να έχει νόημα για την ανθρωπότητα. Η Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αρχαιότητα, είναι κι η μνήμη μέλλοντος. Μόνο αν διαβάσουμε τους νεκρούς, θα μπορέσουμε να γράψουμε για τους αγέννητους και να αποδεσμευτούμε από τον κοινωνικό κλοιό που δεν επιλέξαμε. Ο ελληνισμός δίχως ουμανισμό δεν έχει νόημα για την ανθρωπότητα."
ΛΟΓΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ - Τέταρτη Ερώτηση - Ας ξεχάσουμε για λίγο την σημερινή κατάσταση της χρεοκοπίας. Αν συζητούσαμε μαζί πριν από 5 η 10 χρόνια μη γνωρίζοντας ότι επίκειται η χρεοκοπία της χώρας, και σας ζητούσα, σκεπτόμενος το μέλλον του ελληνισμού, να μου περιγράψετε συνοπτικά την αναγκαία εθνική στρατηγική για τα επόμενα 100 χρόνια, τι θα μου απαντούσατε ; Υπενθυμίζω εδώ για τους αναγνώστες, ότι ο Π. Κονδύλης έλεγε γι’ αυτό το θέμα, περίπου τα εξής
-να παράγουμε τουλάχιστον όσα τρώμε, και ν΄ αναπτύξουμε όσο γίνεται περισσότερο την οικονομία μας
-ν’ αντιμετωπίσουμε το δημογραφικό
-να καταγράψουμε και να συμφωνήσουμε ευρέως την λοιπή εθνική στρατηγική κυρίως όσον αφορά την τουρκική απειλή με σενάρια που να προβλέπουν ακόμα και συμβιβασμό ως προς τις εδαφικές διεκδικήσεις της Τουρκίας, αρκεί αυτός ο συμβιβασμός να είναι βιώσιμος για την Ελλάδα, κι όχι να μας οδηγήσει σε νέο συμβιβασμό.
Ν.ΛΥΓΕΡΟΣ - "Περισσότερες πληροφορίες εδώ":
http://www.lygeros.org/section.php?name=ZEE
ΛΟΓΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ - Πέμπτη Ερώτηση - Σαν να μην ήταν αρκετά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Ελληνισμός, το πελατειακό σύστημα διακυβέρνησης , οδήγησε την χώρα και στην χρεοκοπία.Τις συνέπειες που θα έχει αυτή η κατάσταση για τους Ελληνες πολίτες, τις γνωρίζουμε λίγο-πολύ.Ποιές θα είναι κατά την γνώμη σας οι συνέπειες της χρεοκοπίας για τον Ελληνισμό; Για να είμαι πιο ακριβής, δεν μπορείτε να ξέρετε τις συνέπειες. Μπορείτε όμως να εκτιμήσετε τους κινδύνους.
Ν. ΛΥΓΕΡΟΣ - Δεν απάντησε σ΄αυτή την ερώτηση
ΛΟΓΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ - Εκτη Ερώτηση - Συμβουλέψατε τον Πρόεδρο Παπαδόπουλο να μην αποδεχθεί το σχέδιο Ανάν. Ευτυχώς. Πώς εξηγείτε ότι πολιτικά κόμματα και πολιτικοί άνδρες ήταν υπέρ του Σχεδίου και ιδίως στην Ελλάδα;
Ν. ΛΥΓΕΡΟΣ
" 1. Δεν υπάρχει πλειονότητα ή μειονότητα όλα είναι ισότιμα.(Σελίδα 3 Άρθρο iii)
2. Μας αναγκάζουν να υποστηρίξουμε την ένταξη της Τουρκίας στην Ευρώπη. (Σελίδα 3, Άρθρο 1.5)
3. Μετά από 19 χρόνια δεν θα υπάρχει έλεγχος των εποίκων. (Σελίδα 4, Άρθρο 5)
4. Οι Ελληνοκύπριοι υπό τουρκοκυπριακή διοίκηση δεν θα έχουν πολιτικά δικαιώματα (Σελίδα 5, Άρθρο 4.2)
5. Για κάθε απόφαση της Βουλής χρειαζόμαστε την πλειοψηφία των Τουρκοκυπρίων (Σελίδα 5, Άρθρο 5.1)
6. Δεν ψηφίζουμε άμεσα τον Πρόεδρο (Σελίδα 5, Άρθρο Α5.1.δ)
7. Δεν υπάρχει ημερομηνία τελικής αποχώρησης του κατοχικού στρατού! (Σελίδα 6, Άρθρο 8 β)
8. Το νέο κράτος θα έχει άλλη σημαία και άλλο ύμνο! (Σελίδα 11 Προσάρτημα Ι, Άρθρα 8.2 και 8.3)
9. Η Τουρκική γλώσσα θα είναι επίσημη και υποχρεωτική γλώσσα για όλους τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνασίου και λυκείου) (Σελίδα 11 Προσάρτημα Ι Άρθρο 9.1 και Σελίδα 25 Άρθρο 50)
10. Το σχέδιο επαναλαμβάνει σημεία της Γ’ Βιέννης που δεν τηρήθηκαν (Σελίδα 12 Προσάρτημα ΙΙΙ Άρθρο 11.5)
11. Μέχρι την υποθετική ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η Κύπρος δεν θα διαθέτει το έδαφός της για διεθνές στρατιωτικές επιχειρήσεις.(σελίδα 26 Άρθρο53)
12. Το σχέδιο εφαρμόζει τις πρόνοιες των ψευδοδικαστηρίων. (Σελίδα 36 ΤΑ Άρθρο 8)
13. Ο πρόσφυγας έχει δικαίωμα να πουλήσει το δικαίωμα αποκατάστασης ή να το ανταλλάξει ή να λάβει αποζημίωσης. (Σελίδα 38 Άρθρο 16)
14. Με το μορατόριουμ καμία αποκατάσταση δεν μπορεί να γίνει πριν τρία χρόνια.(Σελίδα 39 Άρθρο 17 α και β)
15. « Τα γεγονότα της περιόδου μεταξύ 1963 και 1974 δεν συνέβησαν » (Σελίδα 41 Παρατήρηση 28)
16. Η οριστική αποζημίωση αν γίνει θα γίνει σε 25 χρόνια. (Σελίδα 52 Άρθρο 18.5)
17. Το Ερώτημα του Δημοψηφίσματος :
« Εγκρίνετε την Θεμελιώδη Συμφωνία με όλα τα Προσαρτήματά της καθώς και το σύνταγμα της Ελληνοκυπριακής/Τουρκοκυπριακής πολιτείας και τις διατάξεις σχετικά με τους νόμους του που θα ισχύουν, για να δημιουργήσουν μια νέα τάξη πραγμάτων στην οποία η Κύπρος θα προσχωρήσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση ενωμένη; » (Σελίδα 59 Άρθρο 1)
18. Το Ηνωμένο Βασίλειο θα συνεχίσει να απολαύει πλήρως και ανεμπόδιστα πρόσβασης για οποιοδήποτε σκοπό στα ύδατα μεταξύ των υδάτων τα οποία η Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία δεν θα διεκδικήσει που εφάπτονται στο ανατολικό μέρος της περιοχής της Κυρίαρχης Βάσης Δεκέλειας που ενώνεται με την θάλασσα και τα ύδατα τα οποία η Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία δεν θα διεκδικήσει που εφάπτονται στο δυτικό μέρος της περιοχής της Κυρίαρχης Βάσης Δεκέλειας που ενώνεται με την θάλασσα. (Σελίδα 64 Άρθρα 5.1 και 5.3)
19. Όχι μόνο η Αγγλία διατηρεί τις βάσεις της αλλά επεκτείνεται και στα εφαπτόμενα ύδατα. (Σελίδα 65 Άρθρα 6 και 7)
20. Μετά από άδεια 72 ωρών η Τουρκία θα μπορεί να κάνει στρατιωτικές ασκήσεις στο ελληνικό μέρος. (Σελίδα 69, Άρθρο 6)
Σημείωση: Οι αναφορές αφορούν το έντυπο που αναφέρεται στο σχέδιο και που είναι έκδοση του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών της Κυβέρνησης (P.I.O)."
ΛΟΓΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ - Εβδομη Ερώτηση - Πιστεύετε ότι η κρίση του ευρώ μπορεί να συμπαρασύρει και την Κύπρο;
Ν. ΛΥΓΕΡΟΣ - "Η Κύπρος ανήκει στην Ευρωζώνη."
ΛΟΓΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ - Ογδοη Ερώτηση - Απ ότι πληροφορηθήκαμε από τα μέσα ενημέρωσης πριν από μερικούς μήνες, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έκρινε ότι οι προσφυγές των Κυπρίων για τις περιουσίες, πρέπει πρώτα να κρίνονται από το κατοχικό καθεστώς και μετά να πηγαίνουν στο ευρωπαϊκό δικαστήριο. Τι ακριβώς σημαίνει αυτή η απόφαση ;
Ν. ΛΥΓΕΡΟΣ - "Περισσότερες πληροφορίες εδώ:
http://www.lygeros.org/recours.php
και πιο συγκεκριμένα
Documents
-Requête en francais/anglais.-Application form in French/English/Armenian-Application form in French/English/Armenian-ΠΡΟΣΦΥΓΗ-Pouvoir en francais-Authority in Armenian
-ΠΛΗΡΕΞΟΥΣIΟ
Références
-Affaire Titina Loizidou contre Turquie. (Arrêt : 28/07/1998).
-Affaire Chypre contre Turquie. (Arrêt : 10/05/2001).
-Affaire Xenides-Arestis contre Turquie. (Jugement : 07/12/2006).
-Fener Rum Erkek Lisesi Vakfi contre Turkey. (Requête : 08/07/2004).
-The goals of the Altruism Foundation.
-Affaire Eleni Foka contre Turquie. (Admissibilité : 09/11/2006).
-Affaire Apostolidi contre Turquie. (Arrêt définitif: 24/09/2007).
-Requête Patriarcat oecuménique contre Turquie( Recevabilité : 12/06/2007).
-Affaire Varvana contre Turquie. (Audience 19/11/2008 09:15 - Grande Chambre - Varnava c. Turquie (n° 16064/90).
-Affaire Isaak contre Turquie. (Jugement final : 24/06/2008).
-Affaire Solomou et autres contre Turquie. (Jugement final : 24/09/2008).
-Affaire Orphanides contre Turquie (Jugment : 20/01/2009).
-Affaire Gavriel contre Turquie ( Jugement : 20/01/2009).
-Affaire Solominides v. Turkey (jugement : 20/01/2009).
-Affaire Alexandrou v. Turkey (jugement : 20/01/2009).
-Affaire Sophia Andreou contre Turquie (jugement : 27/01/2009)
-Affaire Ioannou v. Turkey (jugement : 27/01/2009)
-Affaire Michael v. Turkey (jugement : 27/01/2009)
-Affaire Evagorou Christou v. Turkey (jugement : 27/01/2009)
-Affaire Nicolaides v. Turkey (jugement : 27/01/2009)
-Affaire Kyriakou v. Turkey (jugement : 27/01/2009)
-Affaire Nicola v. Turkey (jugement : 27/01/2009)
-Affaire Economou v. Turkey (jugement : 27/01/2009)
-Meletis Apostolides contre David Charles Orams, Linda Elizabeth Orams (Cour de justice des Communautées européennes : Arrêt de la Cour - grande chambre) 28/04/2009.
-Μελέτιος Αποστολίδης κατά David Charles Orams, Linda Elizabeth Orams (Το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων : Αποφαση του Δικαστηριου - τμήμα μείζονος συνθέσεως) (28/04/2009).
-Affaire Varnava et autres c. Turquie (Arrêt 18 septembre 2009).
-Affaire Fokas v. Turkey : Jugement 29 septembre 2009.
-Affaire Bozcaada Kimisis Teodoku Rum Ortodoks Kilisesi Vakfi C. Turquie (No 2) : Arrêt : 06/10/2009.
-Affaire Michael v. Turquie : Jugement : 22/06/2010.
-Affaire Nicolaides v. Turquie : Jugement : 22/06/2010.
-Affaire Kyriakou v. Turquie : Jugement : 22/06/2010.
-Affaire Ioannou v. Turquie : Jugement : 22/06/2010.
-Affaire Evagorou Christou v. Turquie : Jugement : 22/06/2010.
-Affaire Orphanides v. Turquie : Jugement : 22/06/2010.
-Affaire Gavriel v. Turquie : Jugement : 22/06/2010.
-Affaire Economou v. Turquie : Jugement : 22/06/2010.
-Affaire Sophia Andreou v. Turquie : Jugement : 22/06/2010.
Convention Européenne des Droits de l'Homme
(en)
- Site de la Cour Européenne des Droits de l'Homme/Site of the European Court of Human Rights. "
Hellas Journal: ο ακαδημαϊσμός ως φερετζές της αποδόμησης: Μία πάρα πολύ
εύστοχη και καίρια απάντηση στους εν Ελλάδι υποστηρικτές της “μακεδονικής”
προπαγάνδας των Σκοπιανών
-
Του ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ, Ανιχνεύσεις Hellas Journal Διάβασα το άρθρο στα ΝΕΑ
(Σαββατοκύριακο 21-22/12) των καθηγητών Νίκου Μαραντζίδη και Κώστα
Τσιτσελίκη του ...
Πριν από 26 δευτερόλεπτα
1 σχόλιο:
Για να είναι ένας λαός παραγωγος πολιτισμού, οφείλει να έχει πόλεις και πολίτες και όχι μπάχαλα και υπηκοους.
Το καλο δένδρο φαίνεται από τους καλους καρπούς του, όπως και το κακό από τους κακούς καρπούς του. Αυτό που είναι η ψυχή ενός ανθρώπου και η ψυχή μιας κοινωνίας είναι και τα εργάτα τους, η με αλλα λόγια ο άνθρωπος και η κοινωνία υλοποιεί την ψυχική, νοητική και γνωστική τις ποιότητα σε όλες τις εκδηλώσεις τις ζωής και τις ατομικές και κοινωνικές δράσεις των.
Λέγονται πολλά για τα αιτια τις σημερινής μας κατάρρευσης( όχι μονο οικονομικής). Για άλλους φταίνε οι σιωνιστές, για άλλους οι διεθνείς κεφαλαιοκράτες, για άλλους οι απόγονοι των Ατλάντων και οι δρακονιανοι, για άλλους οι σατανιστές και οι δούρειοι ίπποι συνεργάτες τους εντός των τειχών.
Όλοι αυτοί έχουν βάλει τις σταγόνες τους στο ποτήρι που ξεχείλισε, αλλα για μένα πρωταρχικό αίτιο τις είμαστε εμείς οι ίδιοι, σαν μέσος ορος δράσεων και εκδηλώσεων εννοείται.
Οι δυνάμεις τις κακιας υπερτέρησαν των δυνάμεων τις αρετής και έγειραν την ζυγαριά προς το μέρος τους, όχι οπωσδήποτε επειδή η ελληνική κοινωνία αποτελείται πλειοψηφικά από φορείς και δράστες τις κακιας, αλλα ίσως επειδή η ποιότητα τους ξεπέρασε την ποιότητα του συνόλου των ατόμων τις αρετής.
Οι απέξω το κατάλαβαν και μας κήρυξαν τον πόλεμο με συμμαχους τους τους δούρειους ίππους εντός των τυχών των πόλεων μας, τους μιαρούς ανθέλληνες και υπηρέτες τις κακιας.
http://diktyoellinwn.wordpress.com/
Δημοσίευση σχολίου